Współczesne Mercedesy mają silniki 4-, 6- i kilka 8-cylindrowych. Silniki 4-cylindrowe oferowane są głównie w hatchbackach i mniejszych sedanach, choć kilka SUV-ów również posiada silniki 4-cylindrowe. Silniki 6-cylindrowe są zazwyczaj oferowane z sedanami i SUV-ami klasy średniej.
Mercedes oferuje na całym świecie silniki 6-cylindrowe napędzane gazem i olejem napędowym, z wyjątkiem diesli w USA. W większości przypadków, te 6-cylindrowe silniki gazowe są doskonałym środkiem pomiędzy raczej słabymi 4 cylindrami a zbyt mało wydajnymi V8.
6-cylindrowe sedany Mercedesa
Zaczynając od mniejszych sedanów, jeśli chcesz mieć 6-cylindrową klasę C, będziesz musiał przejść przez dział AMG i zdecydować się na C43 AMG, ponieważ Mercedes przestał oferować C400. C43 jest napędzany przez 3,0-litrowy silnik BiTurbo gazu, skojarzony z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów. Cena wyjściowa C43 to około 56 tys. dolarów.
2021 Mercedes E400 jest entry-level gaz napędzany 6-cylindrowy Mercedes sedan, który zaczyna się około $ 62k. Model ten jest oferowany z 6-cylindrowym silnikiem podobnym do tego, który można znaleźć w C43, ale ten jest wspomagany przez technologię Mercedes EQ Boost.
Jeśli chcesz jeszcze mocniejszą E-klasę, możesz zdecydować się na model E53. Jest on również napędzany przez 6-cylindrowy silnik gazowy Biturbo. E53 zaczyna się od $74k i oferuje zdrowy 430 KM i szybki czas 0-60 z 4,4 sekundy.
Linia Mercedesa klasy S zaczyna się od S450 sedan. Ta klasa S jest napędzany przez 6-cylindrowy silnik gazowy z 362 KM w cenie wywoławczej $94k. Krok powyżej S450, byłby S450 4Matic, który jest oferowany z taką samą konfiguracją silnika, ale z dodatkiem systemu napędu na cztery koła.
6-cylindrowe SUVy Mercedesa
Najmniejszy SUV Mercedesa, GLA, w ogóle nie jest oferowany z silnikiem 6-cylindrowym, nawet w linii AMG.
Jeśli chcesz mieć 6-cylindrowego GLC, będziesz musiał przejść przez dział AMG i zdecydować się na model GLC43 AMG. Konfiguracja mocy oferowana w GLC jest w zasadzie taka sama jak ta, która jest oferowana w C43 AMG. A GLC 43 ma cenę wywoławczą 60 tys. dolarów.
W segmencie średniej wielkości luksusowych SUV-ów, Mercedes oferuje GLE. A GLE450 4Matic jest jednym z dwóch 6-cylindrowych modeli GLE, które są obecnie dostępne w sprzedaży, a ich cena wywoławcza wynosi 62 tys. dolarów. Ta konfiguracja silnika jest taka sama, jak w E450.
Drugim 6-cylindrowym GLE jest GLE53 AMG, który zaczyna się od 72 tys. dolarów i oferuje ten sam silnik, co w E53 AMG.
Jeśli chcesz największy SUV Mercedes 6-cylindrowy można zdecydować się na GLS450 4MATIC. Ten SUV zaczyna się od $76k i ma taką samą konfigurację silnika jak S450. Kultowy Mercedes klasy G może być również skonfigurowany z 6-cylindrowym silnikiem, poza USA.
6-cylindrowe silniki wysokoprężne Mercedesa
Jeśli chcesz 6-cylindrowy silnik wysokoprężny, Mercedes nie oferuje żadnych 6-cylindrowych silników wysokoprężnych w USA. Wynika to głównie z faktu, że samochody z silnikami wysokoprężnymi nie są tak popularne w USA, jak w Europie. Ponadto mieszanki oleju napędowego w USA nie pasują do silników wysokoprężnych Mercedesa tak dobrze, jak mieszanki europejskie.
Ceny paliw w USA są również nieco korzystniejsze, co jest dodatkowym powodem, aby nie oferować silników wysokoprężnych w USA. Istnieją również powody, aby sądzić, że rząd USA może nawet zakazać sprzedaży nowych samochodów z silnikami wysokoprężnymi lub przynajmniej nieco bardziej rygorystycznie uregulować tę kwestię.
W Europie istnieje wiele różnych 4- i 6-cylindrowych silników Mercedesa napędzanych olejem napędowym. Silniki te są zwykle nazywane BlueTec. I chociaż opinia publiczna nie jest przychylna silnikom wysokoprężnym, producentom takim jak Mercedes wciąż udaje się produkować dość ekonomiczne silniki wysokoprężne.
6-cylindrowy FAQs
Jakie są zalety silnika 6-cylindrowego w porównaniu z 4-cylindrowym?
W porównaniu z silnikiem czterocylindrowym silnik sześciocylindrowy może przetworzyć więcej paliwa na energię użytkową. W związku z tym silnik 6-cylindrowy zawsze pracuje mniej, aby osiągnąć określoną moc w porównaniu z silnikiem 4-cylindrowym. W realnym świecie oznacza to, że silnik 6-cylindrowy będzie prawie zawsze cichszy, bardziej sportowy i lepszy do holowania i jazdy po autostradzie.
Ponieważ 6-cylindrowy silnik jest w stanie przetworzyć więcej paliwa na energię, oznacza to również, że 6-cylindrowy silnik zużywa więcej paliwa, w zależności od sytuacji. Jeśli jeździsz głównie po autostradach, silnik 6-cylindrowy będzie bardziej ekonomiczny niż 4-cylindrowy. Jeśli jednak jeżdżą Państwo po mieście, silnik 4-cylindrowy jest zazwyczaj bardziej ekonomiczny.
Czy 6-cylindrowe silniki AMG są „prawdziwymi” silnikami AMG?
Wiele osób uważa, że „prawdziwy” silnik AMG to taki, który ma co najmniej 8 cylindrów. Na początku miało to pewien sens, ale obecnie, przy wszystkich surowych przepisach dotyczących emisji spalin, producenci odchodzą od większych silników na rzecz mniejszych z wymuszoną indukcją.
AMG potrafi dziś wydobyć ogromną moc nawet z 4-cylindrowca, ale wiele osób twierdzi, że współczesne silniki Mercedesa inne niż V8 są nieco pozbawione życia i charakteru. Mercedes oferuje podobny 6-cylindrowiec w modelu C53AMG i zwykłym E450, ale wersja AMG jest w pewnym stopniu wzbogacona o dział AMG.
Czy silniki 6-cylindrowe zostaną w najbliższym czasie wycofane z produkcji?
Trudno powiedzieć, czy silniki 6-cylindrowe zostaną wycofane z produkcji, ponieważ przepisy dotyczące emisji spalin zmieniają się non stop. Przyszłość V8 jest raczej ponura, a silniki V10 i V12 są już zarezerwowane tylko dla najdroższych samochodów w sprzedaży. Silnik 6-cylindrowy jest o wiele bardziej ekonomiczny niż 8-cylindrowy.
Wiele osób uważa, że jeszcze długo nie zobaczymy końca 6-cylindrowca i na chwilę obecną wydaje się to być prawdą. Ale kilka lat wstecz to samo można było powiedzieć o V8, a obecnie V8 jest niezwykle rzadki w nowszych europejskich samochodów.
Czasy się zmieniają, a wiele marek samochodowych chętnie prowadzi badania i opracowuje nowsze środki transportu, takie jak hybrydyzacja i elektryfikacja. Mimo, że silnik 6-cylindrowy jest w lepszym miejscu w porównaniu do V8, nikt nie wie, co przyniesie przyszłość.