Który Mercedes ma 6-cylindrowy silnik?

Który Mercedes ma 6-cylindrowy silnik?

Współczesne Mercedesy mają silniki 4-, 6- i kilka 8-cylindrowych. Silniki 4-cylindrowe oferowane są głównie w hatchbackach i mniejszych sedanach, choć kilka SUV-ów również posiada silniki 4-cylindrowe. Silniki 6-cylindrowe są zazwyczaj oferowane z sedanami i SUV-ami klasy średniej.
Mercedes oferuje na całym świecie silniki 6-cylindrowe napędzane gazem i olejem napędowym, z wyjątkiem diesli w USA. W większości przypadków, te 6-cylindrowe silniki gazowe są doskonałym środkiem pomiędzy raczej słabymi 4 cylindrami a zbyt mało wydajnymi V8.

6-cylindrowe sedany Mercedesa

Zaczynając od mniejszych sedanów, jeśli chcesz mieć 6-cylindrową klasę C, będziesz musiał przejść przez dział AMG i zdecydować się na C43 AMG, ponieważ Mercedes przestał oferować C400. C43 jest napędzany przez 3,0-litrowy silnik BiTurbo gazu, skojarzony z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów. Cena wyjściowa C43 to około 56 tys. dolarów.

2021 Mercedes E400 jest entry-level gaz napędzany 6-cylindrowy Mercedes sedan, który zaczyna się około $ 62k. Model ten jest oferowany z 6-cylindrowym silnikiem podobnym do tego, który można znaleźć w C43, ale ten jest wspomagany przez technologię Mercedes EQ Boost.

Jeśli chcesz jeszcze mocniejszą E-klasę, możesz zdecydować się na model E53. Jest on również napędzany przez 6-cylindrowy silnik gazowy Biturbo. E53 zaczyna się od $74k i oferuje zdrowy 430 KM i szybki czas 0-60 z 4,4 sekundy.

Linia Mercedesa klasy S zaczyna się od S450 sedan. Ta klasa S jest napędzany przez 6-cylindrowy silnik gazowy z 362 KM w cenie wywoławczej $94k. Krok powyżej S450, byłby S450 4Matic, który jest oferowany z taką samą konfiguracją silnika, ale z dodatkiem systemu napędu na cztery koła.

  Najlepsze miejsce do zakupu używanego Mercedesa

6-cylindrowe SUVy Mercedesa

Najmniejszy SUV Mercedesa, GLA, w ogóle nie jest oferowany z silnikiem 6-cylindrowym, nawet w linii AMG.

Jeśli chcesz mieć 6-cylindrowego GLC, będziesz musiał przejść przez dział AMG i zdecydować się na model GLC43 AMG. Konfiguracja mocy oferowana w GLC jest w zasadzie taka sama jak ta, która jest oferowana w C43 AMG. A GLC 43 ma cenę wywoławczą 60 tys. dolarów.

W segmencie średniej wielkości luksusowych SUV-ów, Mercedes oferuje GLE. A GLE450 4Matic jest jednym z dwóch 6-cylindrowych modeli GLE, które są obecnie dostępne w sprzedaży, a ich cena wywoławcza wynosi 62 tys. dolarów. Ta konfiguracja silnika jest taka sama, jak w E450.

Drugim 6-cylindrowym GLE jest GLE53 AMG, który zaczyna się od 72 tys. dolarów i oferuje ten sam silnik, co w E53 AMG.

Jeśli chcesz największy SUV Mercedes 6-cylindrowy można zdecydować się na GLS450 4MATIC. Ten SUV zaczyna się od $76k i ma taką samą konfigurację silnika jak S450. Kultowy Mercedes klasy G może być również skonfigurowany z 6-cylindrowym silnikiem, poza USA.

6-cylindrowe silniki wysokoprężne Mercedesa

Jeśli chcesz 6-cylindrowy silnik wysokoprężny, Mercedes nie oferuje żadnych 6-cylindrowych silników wysokoprężnych w USA. Wynika to głównie z faktu, że samochody z silnikami wysokoprężnymi nie są tak popularne w USA, jak w Europie. Ponadto mieszanki oleju napędowego w USA nie pasują do silników wysokoprężnych Mercedesa tak dobrze, jak mieszanki europejskie.

Ceny paliw w USA są również nieco korzystniejsze, co jest dodatkowym powodem, aby nie oferować silników wysokoprężnych w USA. Istnieją również powody, aby sądzić, że rząd USA może nawet zakazać sprzedaży nowych samochodów z silnikami wysokoprężnymi lub przynajmniej nieco bardziej rygorystycznie uregulować tę kwestię.

  Który Mercedes sam jeździ

W Europie istnieje wiele różnych 4- i 6-cylindrowych silników Mercedesa napędzanych olejem napędowym. Silniki te są zwykle nazywane BlueTec. I chociaż opinia publiczna nie jest przychylna silnikom wysokoprężnym, producentom takim jak Mercedes wciąż udaje się produkować dość ekonomiczne silniki wysokoprężne.

6-cylindrowy FAQs

Jakie są zalety silnika 6-cylindrowego w porównaniu z 4-cylindrowym?

W porównaniu z silnikiem czterocylindrowym silnik sześciocylindrowy może przetworzyć więcej paliwa na energię użytkową. W związku z tym silnik 6-cylindrowy zawsze pracuje mniej, aby osiągnąć określoną moc w porównaniu z silnikiem 4-cylindrowym. W realnym świecie oznacza to, że silnik 6-cylindrowy będzie prawie zawsze cichszy, bardziej sportowy i lepszy do holowania i jazdy po autostradzie.

Ponieważ 6-cylindrowy silnik jest w stanie przetworzyć więcej paliwa na energię, oznacza to również, że 6-cylindrowy silnik zużywa więcej paliwa, w zależności od sytuacji. Jeśli jeździsz głównie po autostradach, silnik 6-cylindrowy będzie bardziej ekonomiczny niż 4-cylindrowy. Jeśli jednak jeżdżą Państwo po mieście, silnik 4-cylindrowy jest zazwyczaj bardziej ekonomiczny.

Czy 6-cylindrowe silniki AMG są „prawdziwymi” silnikami AMG?

Wiele osób uważa, że „prawdziwy” silnik AMG to taki, który ma co najmniej 8 cylindrów. Na początku miało to pewien sens, ale obecnie, przy wszystkich surowych przepisach dotyczących emisji spalin, producenci odchodzą od większych silników na rzecz mniejszych z wymuszoną indukcją.

AMG potrafi dziś wydobyć ogromną moc nawet z 4-cylindrowca, ale wiele osób twierdzi, że współczesne silniki Mercedesa inne niż V8 są nieco pozbawione życia i charakteru. Mercedes oferuje podobny 6-cylindrowiec w modelu C53AMG i zwykłym E450, ale wersja AMG jest w pewnym stopniu wzbogacona o dział AMG.

  Które Mercedesy mają silnik V12?

Czy silniki 6-cylindrowe zostaną w najbliższym czasie wycofane z produkcji?

Trudno powiedzieć, czy silniki 6-cylindrowe zostaną wycofane z produkcji, ponieważ przepisy dotyczące emisji spalin zmieniają się non stop. Przyszłość V8 jest raczej ponura, a silniki V10 i V12 są już zarezerwowane tylko dla najdroższych samochodów w sprzedaży. Silnik 6-cylindrowy jest o wiele bardziej ekonomiczny niż 8-cylindrowy.

Wiele osób uważa, że jeszcze długo nie zobaczymy końca 6-cylindrowca i na chwilę obecną wydaje się to być prawdą. Ale kilka lat wstecz to samo można było powiedzieć o V8, a obecnie V8 jest niezwykle rzadki w nowszych europejskich samochodów.

Czasy się zmieniają, a wiele marek samochodowych chętnie prowadzi badania i opracowuje nowsze środki transportu, takie jak hybrydyzacja i elektryfikacja. Mimo, że silnik 6-cylindrowy jest w lepszym miejscu w porównaniu do V8, nikt nie wie, co przyniesie przyszłość.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z