Mercedes E320 został po raz pierwszy wprowadzony w latach 90-tych ubiegłego wieku dla generacji W210, a model E350 drugiej generacji 2003 W211 był również ostatnim modelem E320, ponieważ zaprzestano jego produkcji w 2009 roku, a następnie zastąpiono go modelem E350 dla generacji W212.
Model W210 E320 jest już dość starym samochodem i większość osób zainteresowanych jego zakupem chce, aby były to weekendowe krążowniki i pojazdy rekreacyjne. W211 jest w rzeczywistości dużo bardziej powszechne jako codzienny kierowca i prawdopodobnie zauważysz kilka z nich podczas codziennych dojazdów do pracy.
Silniki stosowane zarówno w modelach W210, jak i W211 E320 to silniki 6-cylindrowe, które w tamtym czasie stanowiły średnią konfigurację silników Klasy E. Silniki te zostały zaprojektowane jako mocne i wydajne. Silniki te charakteryzowały się dużą mocą, płynną pracą i w większości przypadków były zawsze połączone z automatyczną skrzynią biegów.
Zarówno modele W210, jak i W211 E320 to samochody luksusowe, które nawet dziś zapewniają płynną jazdę. Są one jednak również stosunkowo problematyczne, a wiele problemów związanych z zawieszeniem, silnikiem, poduszkami powietrznymi i układem elektrycznym potrafi przyprawić o ból głowy.
Mercedes E320 – Jednostka napędowa
W210 E320 z końca lat 90. wyposażony jest w silnik V6 o pojemności 3,2 l, który oferuje moc 220 KM i moment obrotowy 232 funtów. Te wartości mocy były dość mocne jak na lata 90. i są więcej niż wystarczające dla podwozia W210. Model W210 E320 jest wyposażony w napęd na tylne koła połączony z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów.
W modelu W211 E320 z początku XXI wieku również zastosowano silnik 3,2 l V6 o mocy 225 KM i momencie obrotowym 232 funtów. Jest to mniej więcej ten sam silnik, który można znaleźć w modelu W210, a jedyna różnica polega na nieco lepszym zużyciu paliwa w modelu W211. Model W211 E320 jest również wyposażony w napęd na tylne koła i współpracuje z bardziej zaawansowaną 5-biegową skrzynią automatyczną.
Zarówno model W210, jak i W211 są wystarczająco mocne, nawet jak na dzisiejsze standardy. Wielu entuzjastów Mercedesa uważa silnik 3.2 V6 za przyzwoity, chociaż znany jest z problemów z paskami i kołami pasowymi, które mogą doprowadzić do przedwczesnego zużycia całego samochodu.
Podsumowując, te jednostki napędowe są w stanie przetrwać próbę czasu, ale tylko wtedy, gdy się je odpowiednio konserwuje.
Mercedes E320 – Konstrukcja i podwozie
W210 E320 wykorzystuje klasyczną stylistykę Mercedesa z dwoma przednimi, zaokrąglonymi reflektorami, które są już ikoną. Samochód jest długi, szeroki i niski i łatwo go pomylić z pierwszą generacją Mercedesa CL, który pojawił się później i był wersją coupe Klasy S.
Model W211 E320 również oferuje ikoniczny język projektowania Mercedesa, ale stanowi pomost pomiędzy starszymi, pudełkowatymi sedanami Mercedesa a bardziej opływowym językiem projektowania nowszych modeli. Oba te modele występują również w wersji kombi, ale wersje sedan zawsze były i nadal są o wiele bardziej popularne.
Obydwa te modele są pozycjonowane jako luksusowe sedany, co oznacza, że są przeznaczone do długich podróży po autostradach w najwyższym komforcie. Nie są one tak dynamiczne, a jeśli spróbujesz pokonać nimi kilka zakrętów w szybkim tempie, prawdopodobnie zwolnisz już po pierwszym zakręcie, ponieważ oba te samochody doświadczają wielu przechyłów nadwozia.
Mercedes E320 – Niezawodność i potencjalne problemy
Jest to część, w której atrakcyjność modeli W210 i W211 zaczyna zanikać, ponieważ znane są one z poważnych problemów z wieloma istotnymi elementami samochodu. Model W210 jest znany z wybuchów przednich sprężyn śrubowych, które mogą prowadzić nawet do całkowitej utraty panowania nad pojazdem.
W obu przypadkach występują również różnego rodzaju problemy z elektryką, a model W211 znany jest z wycieków paliwa, które mogą doprowadzić nawet do pożaru. Jeśli jednak będziesz dbać o nie i zawsze będziesz pilnować dokumentacji serwisowej, będziesz mógł używać zarówno W210, jak i W211 przez długi czas.
Mercedes E320 – wartość i praktyczność
Model W210 był niezwykle popularny, a W211 jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów Mercedesa wszech czasów, co oznacza, że jest ich wiele i można je nabyć za przystępną cenę. Jednak, ponieważ jest ich tak wiele i są tak tanie, o wiele trudniej jest znaleźć jeden w przyzwoitym stanie.
Pod względem praktycznym oba modele są przestronne, ale nie oferują takiej ilości miejsca, jak obecne modele Klasy E. Mimo to zarówno model W210, jak i W211 nie powinny Cię rozczarować pod względem praktyczności.
Sekcja FAQ
Czy powinienem kupić model W210 czy W211 E320?
W211 jest lepszym samochodem, oferuje lepszą skrzynię biegów, bardziej komfortową jazdę i jest o wiele bardziej zgodny z nowszymi technologiami. Wszystko zależy jednak od dwóch modeli, na które patrzysz, ponieważ liczba kilometrów i ogólny stan to kluczowe czynniki, które musisz wziąć pod uwagę, jeśli interesuje Cię nowy E320.
Mimo, że oba te modele mogą być przyzwoite, lepiej rozejrzeć się za Klasą E W212, ponieważ jest ona o wiele lepsza w niemal każdym aspekcie, a przy tym nie kosztuje dużo więcej.
Czy samochody Mercedesa W210 i W211 są bezpieczne?
Zarówno model W210, jak i W211 są już dość stare, co oznacza, że nie korzystają ze wszystkich nowoczesnych technologii bezpieczeństwa. Nie są nawet wyposażone w kamerę cofania, a jedyną oferowaną technologią bezpieczeństwa są poduszki powietrzne, które często ulegają awariom.
Podsumowując, nie można oczekiwać, że 25-letni samochód będzie bezpieczny zgodnie z dzisiejszymi standardami. Nie oznacza to, że są one niebezpieczne, ale pod względem bezpieczeństwa pozostają daleko w tyle za Klasą E W212.
Czy model W211 jest dobrym samochodem rodzinnym?
Mercedes W210 jest o wiele za stary, aby być samochodem rodzinnym, ale W211 jest naprawdę przyzwoity, jeśli uda Ci się go znaleźć bez tak dużej liczby kilometrów na zegarze i jeśli cała elektronika, poduszki powietrzne i układy mechaniczne działają tak, jak w reklamie.
Jeśli chcesz przewozić rodzinę, powinieneś zaoszczędzić kilka tysięcy dolarów więcej i kupić Klasę E W212.