Najczęstsze problemy z BMW M4

Najczęstsze problemy z BMW M4

BMW M4 powstało, gdy BMW postanowiło połączyć BMW serii 3 coupe i kabriolet w jedną serię, aby ułatwić ich identyfikację. BMW M4 to samochód o wysokich osiągach, doskonałych właściwościach jezdnych i mocy. Niemniej jednak, wiąże się z nim również kilka problemów. Jakie są najczęstsze problemy z BMW M4?

Najczęstsze problemy z BMW M4 to wycieki z pokrywy zaworów i uszczelki pokrywy zaworów, problemy z piastą korbowodu, awaria termostatu, wycieki z uszczelki obudowy filtra oleju, awaria rezystora wentylatora ostatniego stopnia, problemy z konstrukcją pojazdu, problemy z układem napędowym, problemy z hamulcami i wycieki z uszczelki miski olejowej.

W przeciwieństwie do większości modeli BMW, BMW M4 miało w przeszłości kilka przypadków wycofania pojazdu z rynku. Co więcej, większości problemów, o których wspomnieliśmy powyżej, można uniknąć dzięki odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji. Poza tym, większość problemów występuje w określonych latach modelowych, a nie we wszystkich BMW M4.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW M4?

Nieszczelność pokrywy zaworów i uszczelki pokrywy zaworów

Podobnie jak w silnikach BMW N54 i N55, pokrywa zaworów i uszczelka pokrywy zaworów silnika S55 są podatne na pękanie i wycieki oleju. Dzieje się tak dlatego, że części te zużywają się szybciej i należy je wymienić między 20 000 a 50 000 km. Gumowe uszczelki pokrywy zaworów są narażone na działanie wysokich temperatur, które powodują ich szybsze niszczenie.

Oznaki zużycia pokrywy zaworów i uszczelki pokrywy zaworów to wyciek oleju, zapach spalenizny, dym wydobywający się z komory silnika oraz niski poziom oleju. Wymień uszkodzone lub zużyte części.

Problemy z układem napędowym

Innym poważnym problemem, z którym borykają się właściciele BMW M4, są problemy z układem napędowym. Niektóre z najczęstszych problemów z układem napędowym to luźne połączenia i trzeszczący dźwięk dochodzący z samochodu podczas hamowania i parkowania. Większość problemów z układem napędowym jest związana z wadami producenta.

  Najlepszy płyn chłodzący dla BMW

Awaria termostatu

Termostat jest jedną z najtrwalszych części samochodu. Jednak po przejechaniu ponad 100 000 mil w Twoim BMW może dojść do awarii termostatu. Oznaki uszkodzenia termostatu to wyciek płynu chłodzącego, wysokie temperatury, dziwne odgłosy, nieregularne zmiany temperatury i zwiększone zużycie paliwa. Aby rozwiązać ten problem, należy wymienić uszkodzony termostat.

Nieszczelność uszczelki miski olejowej

Podobnie jak uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka miski olejowej w BMW M4 również pęka lub zużywa się i zaczyna wyciekać z niej olej. Problem ten występuje w BMW M4 przed przejechaniem ponad 100 tys. km, ale w większości modeli BMW pojawia się po przejechaniu ponad 100 tys. km. Napraw ten problem, wymieniając zużytą lub uszkodzoną uszczelkę miski olejowej.

Awaria rezystora wentylatora stopnia końcowego

Rezystor wentylatora stopnia końcowego zwykle ulega awarii z powodu przegrzania BMW. Jednak w niektórych przypadkach ta część może ulec awarii z powodu korozji. Jeśli wentylator ulegnie awarii, nie będzie wydmuchiwał wymuszonego powietrza. Dlatego należy rozwiązać ten problem w Twoim BMW M4, wymieniając rezystor wentylatora na nowy.

Problemy z piastą korby

Ten problem zwykle dotyka silniki BMW S55 bardziej niż jakikolwiek inny typ silnika BMW. Mimo to nie jest on bardzo częsty. Problemy z piastą korby mogą prowadzić do wewnętrznych problemów z silnikiem. Naprawa tej części jest prosta, ponieważ należy skorygować rozrząd i wymienić piastę korbowodu.

Problemy z konstrukcją pojazdu

Konstrukcja pojazdu stanowi problem w przypadku BMW M4. Kilku użytkowników skarżyło się na szum wiatru w oknach spowodowany konstrukcją pojazdu. Z drugiej strony, inni użytkownicy skarżyli się na przednie pasy bezpieczeństwa z niewłaściwymi mechanizmami blokującymi, które są niebezpieczne w razie wypadku, ponieważ mogą nie zapewniać niezbędnej ochrony.

  Czy Volvo jest tańsze w utrzymaniu niż BMW?

Nieszczelności uszczelki obudowy filtra oleju

Oprócz pękających i wyciekających uszczelek pokryw zaworów i miski olejowej, pęka i wycieka również uszczelka obudowy filtra oleju. Dlatego podczas kontroli uszczelki pokrywy zaworów i uszczelki miski olejowej należy sprawdzić, czy filtr oleju jest w dobrym stanie. Jeśli nie, należy go wymienić, aby zapobiec wyciekom oleju. Uszczelka obudowy filtra oleju powinna być sprawdzana co 80 000 mil.

Problemy z hamulcami

Mimo że hamulce działają bez zarzutu i nie powinny budzić zastrzeżeń, wydają niepokojący dźwięk, który może wywołać panikę u niektórych kierowców M4. Kilku użytkowników stwierdziło, że po przejechaniu kilku kilometrów hamulce zaczynają zgrzytać. Jest to wynik wbijania się kamyków i ciał obcych między płytę ochronną hamulca a tarczę.

FAQ

Czy BMW M4 jest niezawodne?

BMW serii 3 i serii 4 to jedne z najbardziej niezawodnych modeli BMW na rynku. Większość agencji zajmujących się niezawodnością ocenia BMW M4 nieco powyżej średniej. Ponadto BMW M4 jest wyposażone w silnik S55 twin-turbo inline-6, który jest niezawodny.

Czy utrzymanie BMW M4 jest drogie?

Tak, utrzymanie BMW M4 jest dość drogie w porównaniu z większością samochodów w tej klasie. Średni roczny koszt utrzymania BMW M4 wynosi około 642 USD, podczas gdy roczny koszt utrzymania zwykłego samochodu wynosi około 600 USD. Co więcej, części zamienne BMW są drogie, co dodatkowo zwiększa całkowity koszt utrzymania.

Jaki jest wysoki przebieg BMW M4?

Chociaż BMW M4 jest dostępne na rynku od mniej niż 10 lat, łatwo przewidzieć, jak długo będzie służyć, ponieważ jest bardzo podobne do BMW serii 3. Przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji samochód ten może przejechać ponad 250 000 mil.

  Najczęstsze problemy z BMW i3

Czy warto kupić używane BMW M4?

To zależy od stanu samochodu. Jeśli samochód jest dobrze utrzymany i ma mniej niż 100 000 mil, warto go kupić. Ale jeśli samochód ma ponad 100 000 mil i jest źle utrzymany, nie powinieneś wydawać ani grosza na taki samochód, ponieważ jego naprawa w przyszłości będzie kłopotliwa i kosztowna.

Końcowe przemyślenia

Niezależnie od tego, czy chcesz kupić nowe, czy używane BMW M4, ważne jest, abyś wiedział, jakie problemy możesz napotkać po drodze. Należy pamiętać, że niektóre roczniki BMW M4 są bardziej niezawodne niż inne. Co więcej, nie wszystkie lata modelowe mają te same problemy. Dlatego przed zakupem używanego BMW M4 warto wiedzieć, z jakimi problemami może borykać się dany rocznik modelu.

Podsumowując, BMW M4 to wyczynowe, mocne, szybkie, komfortowe i luksusowe coupe. Jest także łatwe w obsłudze i zaawansowane. Mimo to jego cena początkowa jest wysoka, a utrzymanie go jest dość kosztowne. Jeśli więc kupujesz używany model, upewnij się, że jest to samochód używany wysokiej jakości.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z