Najczęstsze problemy z BMW i3

BMW i3 Problemy

BMW i3 to jeden z najfajniejszych samochodów elektrycznych/hybrydowych, jakimi można jeździć. Samochód ten jest nie tylko kompaktowy, dzięki czemu kierowca może z łatwością poruszać się po mieście, ale także przestronny, przyjazny dla środowiska i łatwy do zaparkowania. Posiada również napęd na tylne koła, który jest fantastyczny w prowadzeniu.

Podobnie jednak jak większość modeli BMW, także BMW i3 ma pewne problemy, z którymi trzeba się zmierzyć. W zależności od roku modelowego, który wybierzesz, możesz napotkać jeden lub drugi problem. Niektóre z typowych problemów, z jakimi można się spotkać, to problemy z układem kierowniczym, problemy z przedłużaczem zasięgu, wolne ładowanie, awaria mocowania silnika i wiele innych.

Jakie są najczęstsze problemy z BMW i3?

Problemy z układem kierowniczym

BMW i3 ma kompaktową budowę i łatwo nim manewrować po ulicach. Mimo to wielu właścicieli modelu i3 zgłaszało zastrzeżenia dotyczące układu kierowniczego samochodu. Niektóre z poruszanych przez nich problemów to piszczący układ kierowniczy i częste usztywnianie się podczas skręcania.

Jednym z czynników powodujących sztywność układu kierowniczego jest niskie ciśnienie w oponach. Inną możliwą przyczyną jest niski poziom płynu w układzie kierowniczym. Jeśli to nie jest przyczyną, należy sprawdzić oprogramowanie lub układ elektroniczny samochodu. Jeśli układ kierowniczy hałasuje, może to być spowodowane niewłaściwym smarowaniem plastikowego łożyska wrzeciona kierownicy.

Problem z płytką drukowaną

Ten problem występuje w modelach BMW i3 wyprodukowanych po styczniu 2018 roku. Dotyczy to zarówno BMW i3 Rex, jak i Bev. Jeśli w Twoim BMW i3 występuje ten problem, możesz zauważyć nagłą utratę mocy lub nawet całkowite wyłączenie silnika. Problem ten występuje zwykle z powodu modułu płytki drukowanej, który nie spełnia wymaganych specyfikacji.

  Najlepsze samochody hybrydowe BMW

W takim przypadku może dojść do braku kontaktu elektrycznego, co powoduje, że elektronika silnika elektrycznego może wyłączyć zasilanie elektryczne o wysokim napięciu.

Problemy z przedłużaczem zasięgu

Moduł zwiększający zasięg (REX) to dodatkowa jednostka zasilająca, która pomaga zwiększyć zasięg BMW i3 lub dotrzeć do następnej stacji ładowania. Należy pamiętać, że moduł zwiększający zasięg jest wyposażony w mały silnik benzynowy, który uruchamia się, gdy poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej 5%.

Chociaż układ zwiększający zasięg ma pomóc zwiększyć zasięg, wiąże się z nim kilka komplikacji. W kilku modelach BMW i3 wyprodukowanych przed 2016 r. zgłoszono problemy z działaniem funkcji zwiększania zasięgu. Użytkownicy twierdzą, że utrudnia ona przyspieszanie samochodu podczas przełączania się z zasilania z akumulatora na gaz.

W takiej sytuacji samochód może przejść w tryb awaryjny podczas jazdy lub przestać działać światło hamowania.

Powolne ładowanie

Innym częstym problemem, z którym boryka się wielu użytkowników BMW i3, jest powolne ładowanie. Jest on spowodowany głównie przez uszkodzony obwód ładowania. Niektóre BMW i3 są wyposażone w trzy 16-amperowe obwody ładowania, które mogą działać niezależnie dla obwodów ładowania 16 amperów lub parami dla obwodów ładowania jednofazowego 32 amperów.

Jeśli którykolwiek z 16-amperowych obwodów lub zespołów ulegnie uszkodzeniu, BMW i3 będzie ładować tylko prądem 16-amperowym, co spowoduje spowolnienie ładowania.

Awaria mocowania silnika

Ten problem zgłasza większość właścicieli BMW i3 z modelami wyprodukowanymi przed 2016 rokiem. Problem ten jest zwykle spowodowany przez tanie plastikowe mocowanie silnika zastosowane w samochodzie. W trudnych warunkach ta plastikowa część może łatwo ulec uszkodzeniu, a nawet pęknąć, co prowadzi do awarii mocowania silnika.

  BMW X7 Niezawodność

W niektórych sytuacjach mocowanie silnika może ulec poważnemu uszkodzeniu, co może mieć wpływ na przewody i inne części elektroniczne.

Problem z oparami paliwa

Ten problem występuje często w modelach BMW i3 REX wyprodukowanych w latach 2014-2017. Modele BMW i3 REX są wyposażone w mały silnik benzynowy, który pomaga ładować akumulator w celu zwiększenia zasięgu. Ponadto w modelu tym przewód odpowietrzający zbiornika paliwa ociera się o żebrowaną osłonę przewodu dodatniego akumulatora.

Z powodu ciągłego ocierania przewód odpowietrzający może ulec uszkodzeniu i pojawić się na nim pęknięcie lub, co gorsza, otwór. W wyniku tego otwory lub pęknięcia mogą spowodować przedostanie się oparów paliwa do komory silnika, a wyciekające paliwo może wywołać pożar. Jeśli masz jeden z tych modeli BMW i3, powinieneś na czas wymienić przewód odpowietrzający, aby uniknąć niebezpieczeństwa.

FAQ

Który rok modelowy BMW i3 jest najbardziej niezawodny?

Najbardziej niezawodnym modelem BMW i3 jest BMW i3 z 2017 roku. Samochód ten charakteryzuje się niezawodnością nieco powyżej średniej, co jest dobrym wynikiem, biorąc pod uwagę, że większość jego rodzeństwa wypada poniżej średniej. Zaraz za nim plasuje się rok modelowy 2015, w którym również odnotowano mniej problemów niż w innych latach modelowych.

Który rok modelowy BMW i3 jest najmniej niezawodny?

Jeśli chcesz kupić używane BMW i3 dobrej jakości, trzymaj się z dala od BMW i3 z 2014 roku. Wielu użytkowników zgłosiło kilka problemów związanych z tym samochodem. Niektóre z nich to problemy z przedłużaczami zasięgu, awaria mocowania silnika oraz problemy z oparami paliwa.

  Czy Tesla jest lepsza od BMW?

Czy BMW i3 jest drogie w utrzymaniu?

Roczny koszt utrzymania BMW i3 wynosi około 1173 USD, podczas gdy roczny koszt utrzymania przeciętnego samochodu wynosi 792 USD. Dlatego BMW i3 jest drogie w utrzymaniu. Co więcej, samochód ten ma więcej problemów niż jego konkurenci, a części zamienne są również bardzo drogie. Ogólnie rzecz biorąc, BMW i3 jest drogie w utrzymaniu.

Jaka jest różnica między BMW i3 REX a BEV?

BMW i3 BEV to zwykły pojazd elektryczny, taki jak Nissan Leaf, Chevy Bolt czy Tesla. Z drugiej strony, BMW i3 REX ma taki sam układ napędowy i zasięg jak BEV, ale jest też wyposażone w silnik benzynowy, który generuje energię elektryczną zwiększającą zasięg samochodu.

Jak mogę uniknąć kosztownych napraw BMW i3?

Najlepszym sposobem na uniknięcie kosztownych napraw BMW i3 jest przestrzeganie harmonogramu przeglądów serwisowych BMW. Drugim sposobem jest dbanie o prawidłowe nawyki jazdy, aby nie spędzać więcej czasu w garażu niż na drodze.

Podsumowanie

Teraz, gdy znasz już niektóre problemy, z jakimi możesz się zetknąć w BMW i3, ważne jest, aby się nimi zająć, zanim będzie za późno. Większość z tych problemów można rozwiązać odpłatnie w serwisie BMW. Jeśli jednak kupujesz samochód od osoby prywatnej, przed zapłaceniem za niego upewnij się, że był on odpowiednio serwisowany.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z