Najczęstsze problemy z silnikiem Ford Mustang Ecoboost

Ford Mustang Ecoboost

Ford Mustang jest oferowany z różnymi rodzajami silników, a jednym z nich jest silnik 2.3 Ecoboost. Ford Mustang Ecoboost jest nie tylko mocny i ma znakomite osiągi, ale jest również wydajny i emituje mniej gazów cieplarnianych. Jednak, jak można się spodziewać, wiąże się z tym również kilka problemów. Jakie są zatem najczęstsze problemy z Fordem Mustangiem Ecoboost?

Ford Mustang Ecoboost od lat boryka się z kilkoma problemami, takimi jak przegrzewanie się silnika, osadzanie się nagaru, awaria uszczelki głowicy, wycieki oleju silnikowego oraz wibracje samochodu podczas jazdy. Dobra wiadomość jest taka, że większości z tych problemów można uniknąć, odpowiednio konserwując i naprawiając swojego Mustanga.

Jakie są najczęstsze problemy z Fordem Mustangiem Ecoboost?

Przegrzewanie się silnika

Pierwszym i najczęstszym problemem, z którym borykają się samochody Ford Mustang Ecoboost, jest przegrzewanie się silnika. Jest to problem powszechny we wszystkich modelach Forda. Zwykle jest on spowodowany wyciekami oleju i płynu chłodzącego. Aby rozwiązać ten problem, należy zacząć od naprawy lub wymiany uszkodzonego płynu chłodzącego lub uszczelek głowicy.

Wysoka temperatura spalin

Innym częstym problemem, z którym borykają się użytkownicy tego samochodu, jest gorąca praca silnika. W 2015 roku Ford musiał wydać kilka odwołań z powodu wysokich temperatur podwozia. Stało się to po tym, jak Ford zorientował się, że wydech jest gorętszy niż zwykle. Na dodatek obawy budziło to, że wysokie temperatury powodowały awarie przewodów odprowadzających opary paliwa, linek hamulca postojowego i zbiorników paliwa.

Ford wprowadził poprawki, instalując idealne osłony termiczne. Innym rozwiązaniem jest modernizacja intercoolera, aby wydech nie nagrzewał się zbyt mocno i nie powodował uszkodzeń innych części.

  Częste problemy z Ford Puma

Nagromadzenie węgla

Jeśli jeździsz Fordem z silnikiem Ecoboost, to jest to problem, którego nie da się uniknąć. Wynika to z faktu, że jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim, a nie z wtryskiem portowym. W silniku z wtryskiem bezpośrednim paliwo przepływa bezpośrednio do cylindrów, natomiast w silniku z wtryskiem portowym paliwo jest wtryskiwane do otworów wlotowych.

Ponieważ paliwo nie przepływa przez zawory wlotowe, aby je oczyścić, osady węglowe zwykle przywierają do zaworów i powodują odkładanie się nagaru. Dlatego zaleca się czyszczenie lub sprawdzanie zaworów wlotowych co 100 000 km pod kątem występowania takich osadów. Niektóre z objawów nagromadzenia się nagaru to gaśnięcie silnika, utrata mocy i nierówna praca na biegu jałowym.

Awaria uszczelki głowicy

Awaria uszczelki głowicy jest bardzo powszechna w przypadku silnika Ford Focus 2.3 Ecoboost. Jednak niektórzy użytkownicy zgłaszali również występowanie podobnych objawów w modelu Ford Mustang 2.3 Ecoboost. Ponieważ jednak Ford Mustang 2.3 Ecoboost jest wciąż nowy, przypadki te są bardzo nieliczne. Wymień uszczelkę głowicy, jeśli zaczną pojawiać się takie objawy, jak przegrzewanie się silnika i biały dym wydobywający się z rury wydechowej.

Samochód wibruje podczas jazdy

Ten problem jest powszechny w modelach 2016 Forda Mustanga Ecoboost. Wielu kierowców skarżyło się, że ich samochody wibrują, gdy przekroczą prędkość 60 mil na godzinę. Większość osób przypuszczała, że przyczyną jest niewyważony wał napędowy, inni podejrzewali zespół tylnego zawieszenia. Zamiast zgadywać, zabierz samochód do mechanika, aby rozwiązać ten problem.

Wycieki oleju silnikowego

Jak wspomniano wcześniej, samochód ten ma tendencję do przegrzewania się z powodu wycieków oleju i płynu chłodzącego. Wycieki oleju są jednak powodowane przez zużyte uszczelki, uszkodzone uszczelki olejowe, złe połączenia i nieszczelności miski olejowej. Jeśli podejrzewasz, że z Twojego samochodu wycieka olej, zabierz go do profesjonalnego mechanika w celu sprawdzenia i naprawy.

  Najczęstsze problemy z Ford Focus Ecoboost

FAQ

Czy Ford Mustang Ecoboost to niezawodny samochód?

Tak, Ford Mustang Ecoboost jest nieco powyżej średniej. Większość agencji oceniających niezawodność przyznała Fordowi Mustangowi Ecoboost ocenę powyżej średniej, co jest dobrym wynikiem. Jedynym wyzwaniem jest to, że koszty utrzymania tego samochodu są nieco powyżej średniej, co oznacza, że jego utrzymanie przez lata będzie kosztować więcej.

Czy Ford Mustang Ecoboost jest drogi w utrzymaniu?

Tak, Ford Mustang Ecoboost jest nieco droższy w utrzymaniu niż większość jego konkurentów. Na przykład, roczny koszt utrzymania Chevroleta Camaro wynosi około 585 USD, podczas gdy utrzymanie Forda Mustanga Ecoboost wymaga około 709 USD.

Średni koszt utrzymania sedana wynosi około 651 dolarów, co oznacza, że Ford Mustang Ecoboost jest drogi w utrzymaniu o ponad 50 dolarów rocznie. Tak więc, zanim nabędziesz ten samochód, warto wiedzieć, że wydasz więcej niż przeciętnie, w przeciwieństwie do większości innych modeli Forda.

Jakie są najczęstsze problemy z Fordem Mustangiem?

Po zapoznaniu się z typowymi problemami, z jakimi boryka się Ford Mustang Ecoboost, należy również przyjrzeć się typowym problemom, z jakimi boryka się Ford Mustang. Niektóre z nich to problemy z lakierem nadwozia, wibracje podczas jazdy, nieszczelności pokryw, uszkodzony masowy czujnik podłogowy powietrza, uszkodzone górne tuleje i uszkodzone końcówki drążków kierowniczych.

Jaki jest najmniej niezawodny rok modelowy Forda Mustanga?

Mimo że istnieje kilka zawodnych lat modelowych Forda Mustanga, rok modelowy 2016 jest najmniej niezawodny. Zaraz za nim plasują się lata modelowe 2018 i 2019. Niektóre z najczęstszych problemów z rokiem modelowym 2016 to wycieki oleju i awarie silnika. Należy pamiętać, że wycieki oleju mogą być przyczyną pożaru w Fordzie Mustangu Ecoboost.

  Czy Jaguar używać silników Ford?

Po jakim czasie Ford Mustang Ecoboost zaczyna mieć problemy?

Ford Mustang Ecoboost może służyć przez długi czas, jeśli jest dobrze utrzymany. W większości przypadków użytkownicy nie doświadczają żadnych problemów do momentu przejechania przez samochód ponad 80 000 mil. Najpoważniejsze problemy zaczynają się po przejechaniu 150 000 mil.

Dlatego, jeśli chcesz uniknąć kosztownych napraw i konserwacji, ważne jest, aby dbać o samochód i dokonywać niezbędnych napraw, gdy się pojawią.

Podsumowanie

Teraz, gdy znasz już niektóre z typowych problemów, z jakimi boryka się Ford Mustang Ecoboost, ważne jest, aby odpowiednio dbać o samochód, aby zapobiec większości z nich. Podobnie jak w przypadku większości modeli Forda, aby samochód służył długo, konieczna jest odpowiednia pielęgnacja i konserwacja.

Jeśli jednak nie będziesz odpowiednio dbał o swojego Mustanga, po przejechaniu ponad 100 000 mil skończysz z kosztownymi naprawami. Ogólnie rzecz biorąc, Ford Mustang Ecoboost to elegancki i przyjemny w prowadzeniu samochód. Jest również niezawodny, ale dość drogi w utrzymaniu niż większość jego konkurentów, takich jak Chevy Camaro i Dodge Challenger.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z