BMW serii 7 po 2016 roku to niezwykle przestronne luksusowe sedany z dużą ilością miejsca na nogi i wygodnymi fotelami kierowcy, nawet dla wyższych kierowców. BMW serii 7 szóstej generacji G11 może być dobrym wyborem dla wyższego kierowcy. Przy długości 207 cali i szerokości 75 cali, samochód ten zapewnia więcej niż wystarczająco miejsca dla wszystkich pasażerów, w tym kierowcy.
BMW serii 7 G11
BMW G11 było pierwszym pojazdem BMW, w którym zastosowano platformę CLAR (architektura klastra). Dzięki zastosowaniu polimerowego podwozia wzmocnionego włóknem węglowym, G11 jest niezwykle wytrzymałe i solidne, pomimo swojej długości, szerokości i masy prawie 5000 funtów, która dzięki zastosowanym włóknom węglowym jest w rzeczywistości znacznie lżejsza niż można by się spodziewać po tak ogromnym pojeździe.
G11 to pełnowymiarowy, luksusowy, 4-drzwiowy sedan, dostępny z napędem na tylne koła oraz na wszystkie koła xDrive. Jest to pojazd, który krzyczy status i znaczenie w każdym wydarzeniu i wielu postrzega go jako odpowiednik wysiadania z limuzyny.
Niestety dla niektórych, trzeba być w wyjątkowo szczęśliwej sytuacji finansowej, aby móc sobie pozwolić na to piękno. Ta limuzyna to samochód dla ludzi biznesu, którzy nie lubią być wożeni, a zamiast tego uwielbiają zasiąść za kierownicą i samemu mieć trochę frajdy z jazdy.
BMW serii 7 jeździ nieco bardziej wrażliwie niż można by się spodziewać. Przy mniejszych prędkościach najprawdopodobniej poczujesz pokrywy włazów kanalizacyjnych na całej drodze. Ale seria 7 została zaprojektowana do szybkiej jazdy. Przy wyższych prędkościach, zawieszenie pneumatyczne wspomaga samochód i ma on wrażenie, że unosi się nad niedoskonałymi powierzchniami, zwłaszcza gdy jest w trybie Comfort.
Tryb Sport jest dostępny dla tych, którzy chcą mieć większą kontrolę nad pojazdem i utrzymuje ciało samochodu w dół, nie zmniejszając zbytnio komfortu. Jest to przyzwoity krążownik długodystansowy, którego prawie nikt by nie odrzucił, gdyby nadarzyła się okazja.
Opcje silnika BMW G11
Najpopularniejszym silnikiem jest silnik 4.4 L V8, nie bez powodu. Silniki benzynowe 4,4 L N63 BMW cieszą się doskonałą reputacją pod względem niezawodności i wydajności. Poza tym jednym, dostępnych jest jeszcze 6 innych opcji benzynowych i 4 wysokoprężne. Wszystkie opcje silnikowe są wyposażone w automatyczną, 8-biegową skrzynię biegów.
We wszystkich modelach Serii 7 dostępny jest opcjonalny napęd na wszystkie koła xDrive, a także silnik elektryczny, który może być sparowany z silnikiem benzynowym 2.0L B48. Dzięki mocy 523 KM, 4,4 L V8 osiąga prędkość od 0 do 62 mil na godzinę w zaledwie 4,1 sekundy.
Opcje silnika benzynowego:
● 2,0 L B488 l4 Turbo, 255 KM.
Silnik elektryczny z silnikiem 2.0 L B48 l4 Turbo, 389 KM.
3.0 L B58 l6 turbo, 322 KM
4,4 L N63 V8 twin-turbo, 523 KM (wybór redakcji)
6,6 L N74 V12 twin-turbo, 577 KM ● 4,4 L N63 V8 twin-turbo, 523 KM (wybór redakcji)
4,4 L N63 twin-turbo Alpina, 599 KM.
Opcje silników wysokoprężnych:
● 2,0 L B47 l4 turbo, 228 KM
3.0 L B57 l6 turbo, 261 KM ● 3.0 L B57 l6 turbo, 261 KM
3.0 L B57 l6 turbo, 315 KM ● 3.0 L B57 l6 turbo, 315 KM
● 3.0 L B57 l6 turbo, 394 KM
Wnętrze i wyposażenie BMW serii 7 G11
Wnętrze BMW serii 7 G11 w całości poświęcone jest kierowcy. Elektrycznie regulowane fotele i kierownica ułatwiają wyższym kierowcom ustawienie idealnej pozycji do jazdy. Co więcej, ustawienie fotela może zostać zapisane w pamięci samochodu, dzięki czemu nie trzeba go ponownie regulować po tym, jak ktoś inny nim pojedzie. Wystarczy nacisnąć przycisk, aby powrócić do preferowanych ustawień.
Wnętrze wykończone jest pluszem i skórą, z elementami drewna i metalu. Jest tu wszystko, czego można oczekiwać od pięknego, wysokiej klasy BMW.
Przy 207-calowym pojeździe (ponad 5 metrów), możesz potrzebować wszelkiej pomocy, jeśli chodzi o parkowanie, chyba że jesteś dość doświadczonym kierowcą. Ale nie martw się, wszystkie modele są wyposażone w standardowy asystent parkowania BMW z tylnymi czujnikami parkowania, asystentem cofania, systemem samoparkowania i widokiem z kamery otoczenia.
System infotainment jest niesamowity. BMW idzie o krok dalej, wprowadzając osobistego asystenta AI, który włącza się podobnie jak Siri, jeśli powiesz „Hey BMW”. Oczywiście możesz zmienić nazwę swojego samochodu i użyć innej nazwy, aby obudzić osobistego asystenta. Jest to świetna funkcja, która pozwala na dowodzenie infotainment, kontrole, GPS, wszystko bez ruszania palcem z kierownicy, co jest całkiem bezpieczne i wygodne.
Na tylnych siedzeniach również znajdują się monitory, dzięki którym pasażerowie mogą cieszyć się filmem lub audycją. A dzięki dostępnemu pakietowi wi-fi jest to świetny pojazd rodzinny, ponieważ może zająć dzieci, podczas gdy Ty możesz cieszyć się drogą ze swoim małżonkiem na przednich siedzeniach.
Częste pytania o serię 7
Jakie są inne modele BMW odpowiednie dla wyższych kierowców?
Wysokiej klasy SUV-y BMW, takie jak BMW X5 i X7, również zapewniają kierowcy dużo miejsca na nogi i głowę. Poza tym wszystkie modele BMW serii 5 i 7 wyposażone są w elektronicznie regulowaną kierownicę i fotel kierowcy, dzięki czemu kierowca może dostosować przestrzeń do swoich potrzeb.
Czy nowe BMW serii 7 może prowadzić się autonomicznie?
W 2019 roku BMW ujawniło swoją technologię autonomiczną na poziomie 4, która pozwala BMW serii 7 prowadzić się samodzielnie w niemal każdych warunkach, bez pomocy i uwagi kierowcy. System pozwala samochodowi na samodzielne dotarcie do miejsca, w którym znajduje się kierowca, a później kierowca musi się uwierzytelnić za pomocą aplikacji mobilnej.
Czy BMW serii 7 jest bardzo drogie w utrzymaniu?
BMW serii 7 jest jednym z najdroższych BMW w utrzymaniu. Jeśli nie dbasz odpowiednio o pojazd, naprawa może wynieść średnio ponad 8000 dolarów, a jeśli naprawy wymaga poważny element układu napędowego, może to być jeszcze więcej.
Czy nowe BMW serii 7 jest lepsze od Mercedesa klasy S?
W segmencie ultra-luksusowych sedanów BMW serii 7 zawsze było srebrnym medalistą za Mercedesa-Benz klasy S coupe. Nowe modele przeszły jednak wszystkie testy i mimo ogromnej mocy pod maską są imponująco stabilne i płynne. W ostatecznym rozrachunku liczy się wybór kierowcy i jego preferencje.