Dlaczego nie warto kupować BMW

Dlaczego nie warto kupować BMW

BMW jest ikoną wydajności i czystej przyjemności z jazdy od lat, ale od wieków istnieje piętno wokół kierowców BMW i główne uprzedzenie, że marka ta łamie się łatwiej niż inne. Czy jest w tym prawda? Tak, do pewnego stopnia.

Jednym z najważniejszych powodów, aby nie kupować BMW są koszty posiadania, wraz z wyciekami oleju i wszystkimi wadliwie działającymi czujnikami, które BMW zainstalowało w nowszych modelach. BMW są drogie w zakupie i drogie w utrzymaniu.

Top reasons not to purchase a BMW

BMW nie są dla ludzi, którzy zostają przy swoich samochodach na długo.

Jeśli jesteś osobą, która lubi jeździć tym samym samochodem przez lata i jeśli nic nie jest z nim nie tak, aby utrzymać go tak długo, jak działa, BMW z pewnością nie jest dla Ciebie. Nie bez powodu BMW daje gwarancję na zaledwie 4 lata lub 50 000 mil, co ledwo wystarcza dla większości kierowców, ponieważ można pokonać 50 000 mil w mniej niż dwa lata, jeśli jesteś na drodze codziennie. Samochody BMW notorycznie się psują, gdy są już po gwarancji.

Nowe samochody BMW nie są tym, czym kiedyś była ta marka

BMW straciło większość entuzjastów starej szkoły samochodowej, którzy doprowadzili do jego sukcesu w dawnych czasach. BMW było kiedyś o czystej wydajności na drodze i lekko przesunęło się w kierunku luksusu na przestrzeni lat.

Układ kierowniczy BMW stał się bezwładny, a na drodze jest więcej funkcji wspomagających niż rzeczywistej jazdy. Niezależnie od szerokiej gamy modeli, tylko kilka z nich nadal nosi w sobie starego ducha BMW. Niestety, nie są one tak masowo produkowane i są trudniej dostępne.

  Czy BMW M1 to supersamochód?

Drogie pakiety

Jeśli chcesz kupić lepszą aktualizację radia w swoim samochodzie, będziesz musiał zapłacić za to sporą sumę. A żeby BMW na to pozwoliło, trzeba będzie również wstępnie wykupić cały kompletny pakiet. Pakiet nie jest związany z funkcją, którą chcesz, ale jest wymagany przez ich system, aby odblokować możliwość zakupu tego, co chciałeś w pierwszej kolejności.
W końcu może się okazać, że za radio, które chciałeś mieć w swoim samochodzie, zapłacisz ponad 2000 dolarów dodatkowych kosztów.

BMW ma jeden z najwyższych kosztów posiadania

Średni 10-letni koszt posiadania BMW szacuje się na nieco ponad 18 000 dolarów. Nie jest wcale rzadkością płacenie od $1,000 do $2,000 za naprawę u lokalnego mechanika co kilka miesięcy, zwłaszcza jeśli kupiłeś używany samochód BMW.

Niektóre modele BMW kosztują średnio 1000 USD rocznie za naprawę, co sprawia, że są nieco tańsze w utrzymaniu, ale dla większości ludzi to nadal spory wydatek.

Wiele serwisów zajmujących się rankingiem niezawodności samochodów klasyfikuje BMW na 30. miejscu spośród 32 marek samochodów pod względem niezawodności na drodze. Istnieje wiele typowych problemów, które pojawiają się w większości BMW. BMW może nie jest synonimem rozwalania mojego portfela, ale w niektórych przypadkach tak właśnie jest. Większość samochodów serii 3 i 5, które są wyposażone w silniki sześciocylindrowe, są nieco niesławne z powodu ich wadliwych systemów chłodzenia, które przeciekają i pękają dość powszechnie.

Amortyzacja i koszty gazu

BMW amortyzuje się szybciej niż jakikolwiek inny pojazd na drodze. Powodów może być więcej niż jeden, ale faktem jest, że po zakupie BMW od razu traci dużą część swojej początkowej wartości. Można znaleźć używane BMW, które przejechały zaledwie kilka mil i kosztują 60 procent ich pierwotnej ceny.

  BMW 328i vs. 320i - które jest lepsze?

Wokół tych samochodów narosło piętno i nikt nie jest skłonny zapłacić pełnej kwoty za używane BMW. Być może na potencjalnych klientów wpływa reputacja, jaką cieszą się kierowcy BMW – agresywna jazda i niewielki lub żaden serwis.

Niezależnie od tego, czy jest to prawda, czy nie, z pewnością wpłynęło to na cenę używanych BMW, ponieważ jest wielu nowych kierowców, którzy chcą wskoczyć na drogę mocnym pojazdem i wybierają BMW. Niedoświadczeni kierowcy oznaczają złe utrzymanie.

Jakiej średniej przebiegu na galon (mpg) należy szukać przy zakupie pojazdu? To dyskusyjne pytanie, ale większość ekspertów powiedziałaby, że 50-60 mpg to świetny wynik. Cóż, średnia dla BMW wynosi 36 w przypadku nowszych pojazdów, zgodnie z ich oficjalnymi dokumentami. Jednak w rzeczywistości, większość BMW daje średnią mpg 28-29 w mieście i do 32 na autostradzie.

Problemy z elektryką – czujniki i szyby

Nowsze modele BMW są notorycznie narażone na usterki czujników elektrycznych, a także awarie szyb i diod LED. Awarie nie ograniczają się do wymyślnych czujników, gadżetów i elektroniki. Czasami proste rzeczy, takie jak drzwi, okna i klamki odmawiają działania w niektórych modelach.

Kupno używanego BMW

Ile czasu potrzebuje BMW, aby osiągnąć punkt, w którym nie da się go naprawić?

Większość starszych modeli BMW może wytrzymać co najmniej 20 lat, aż do momentu, w którym nie będzie można ich naprawić. BMW serii 3 z lat 1990 i 2000-2006 są wyposażone w bardzo niezawodne silniki i niewątpliwie przy odpowiedniej konserwacji, pojazdy te mogą przetrwać ponad 20 lat, a nawet ponad 30 w niektórych przypadkach.

  Czy BMW jest niezawodne po 100 tys. km?

Z drugiej strony, jeśli jeździsz BMW X5 z silnikiem 330D 3.0 diesel, najprawdopodobniej doświadczysz awarii turbo zarówno w ramach gwarancji, jak i poza nią.

Po ilu kilometrach samochody BMW zaczynają mieć problemy?

Największym problemem samochodów BMW z ostatnich kilku lat jest ich układ chłodzenia. Chociaż składa się on z kilku części, wszystkie mogą się zepsuć, co kończy się koniecznością ich wymiany.

Ogólnie rzecz biorąc, większość modeli BMW może przejechać od 80 000 do 120 000 mil, zanim konieczna będzie poważna naprawa, ale oczywiście zależy to w dużej mierze od poziomu serwisowania i regularnych przeglądów.

Na jaki przebieg powinienem zwrócić uwagę przy zakupie używanego BMW?

Przy zakupie używanego BMW należy upewnić się, że pojazd jest dobrze utrzymany. Jeżeli osiągnął on przebieg ponad 100 000 mil bez żadnych poważniejszych problemów, spodziewaj się jednego wkrótce, ale to również może być oznaką dobrego utrzymania. Ogólnie rzecz biorąc, postaraj się kupić pojazd z przebiegiem poniżej 80 000 mil.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z