Wodorek niklu vs litowo-jonowe w samochodach hybrydowych

W ciągu ostatniej dekady samochody hybrydowe znacznie zyskały na popularności zarówno w USA, jak i na całym świecie. Według kilku sondaży, ponad 53% obecnych kierowców jest zainteresowanych zakupem hybrydy lub EV jako swojego następnego samochodu. W związku z tym, ważne jest, aby wiedzieć, który typ samochodu hybrydowego iść na.

Dyskusja pomiędzy konwencjonalnymi hybrydami a hybrydami typu plug-in jest aktualna jak zawsze, ale dyskusja pomiędzy hybrydami z akumulatorami niklowo-wodorkowymi a hybrydami z akumulatorami litowo-jonowymi jest prawdopodobnie jeszcze ważniejsza. Mimo że większość firm skłania się ku stosowaniu wyłącznie akumulatorów litowo-jonowych, niektórzy nadal preferują oba rodzaje baterii.

Prawdą jest jednak, że akumulatory litowo-jonowe mają więcej zalet niż akumulatory wodorkowo-niklowe, ponieważ są lżejsze i mają większą gęstość mocy. Z drugiej strony, akumulatory NiMH są znane z tego, że radzą sobie nieco lepiej w trudnych warunkach, takich jak zimna pogoda, a jednocześnie są tańsze.

Akumulatory Li-Ion stanowią kolejny krok w porównaniu do akumulatorów NiMH, co oznacza, że ich produkcja prawdopodobnie wzrośnie, podczas gdy produkcja hybrydowych akumulatorów NiMH będzie się zmniejszać w stałym tempie. Mimo to, upewnij się, że przeczytasz ten artykuł, aby dowiedzieć się, który z tych dwóch jest lepszy i dlaczego.

NiMH – akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe – zalety i wady

Baterie NiMH są dostępne od dłuższego czasu, co sprawia, że można je stosować w wielu różnych urządzeniach. Oznacza to, że jeden zestaw baterii może technicznie łatwo zasilać wiele różnych urządzeń. Posiadają one mniej energii na jedno ogniwo, co czyni je bezpieczniejszymi i mniej podatnymi na trudne zmiany temperatury.

  Czy Mercedes produkuje samodoładowującą się hybrydę?

Są znacznie tańsze w porównaniu do akumulatorów litowo-jonowych i mają więcej cykli ładowania. Przeciętny akumulator NiMH jest dobry na około 500 do 2000 cykli, co sprawia, że można go używać średnio przez 5 lat, ale może się to różnić w zależności od wielu czynników zewnętrznych.

Jednakże, mają one ograniczony prąd rozładowania, co sprawia, że nie są tak wydajne, a jednocześnie mają wysoki wskaźnik samorozładowania. Dokładniej rzecz ujmując, samorozładowanie jest zjawiskiem, w którym baterie tracą ładunek nawet wtedy, gdy nie są do niczego podłączone. Przeciętna bateria NiMH może stracić aż 70% ładunku, jeśli poświęci się jej wystarczająco dużo czasu.

Potencjalnie największą wadą akumulatorów NiMH jest to, że ich ponowne naładowanie zajmuje znacznie więcej czasu, co sprawia, że są one bezużyteczne w urządzeniach takich jak smartfony. Biorąc pod uwagę fakt, że większość producentów samochodów ściga się obecnie w zapewnianiu szybkich czasów ładowania, znacznie lepiej jest zdecydować się na akumulatory Li-Ion.

Li-Ion – akumulatory litowo-jonowe – zalety i wady

Akumulatory litowo-jonowe są bardziej wyrafinowane i bardziej gęste energetycznie w porównaniu do akumulatorów NiMH, co oznacza, że przechowują więcej energii na jedno ogniwo. Dlatego też są stosowane w niezliczonej ilości różnych gadżetów, w tym w smartfonach.

Mogą się one ładować nawet 5 razy szybciej niż akumulatory NiMH. Jest to istotne dla współczesnych hybryd, ponieważ zasięg i czas ładowania to dwie największe bolączki hybryd w ogóle.

Oferują one również lepsze właściwości samorozładowywania, co czyni je lepszymi dla hybryd, które nie są używane przez cały czas. Są mniejsze i lżejsze niż akumulatory NiMH, co również czyni je lepszymi pod względem pakowania, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że pojazdy hybrydowe ważą o wiele więcej niż zwykłe samochody z silnikiem spalinowym, co wpływa zarówno na ich zwinność, jak i wydajność.

  Jaki jest najlepszy samochód dla starszych kierowców?

Jednak akumulatory Li-Ion są nadal znacznie droższe, mimo że ich ceny spadają z upływem czasu. Są one bardziej kruche i podatne na działanie wysokich temperatur. Wreszcie, nie można ich całkowicie wyczerpać, ponieważ mogłoby to spowodować wiele problemów z akumulatorem.

Najlepszy wybór akumulatora dla obecnych i nadchodzących pojazdów hybrydowych

Jest raczej jasne, że bateria Li-Ion jest ogólnie lepszym wyborem, jeśli chodzi o pojazdy hybrydowe, ponieważ te baterie są bardziej gęste energetycznie, są lżejsze i mogą być ładowane znacznie szybciej. Nie oznacza to jednak, że całkowite zaprzestanie stosowania akumulatorów NiMH jest dobrym pomysłem.

Dlatego Toyota nadal używa akumulatorów NiMH w niektórych swoich modelach, ponieważ są one tańsze i dają im większą elastyczność, gdyby coś poszło nie tak z łańcuchami dostaw litu. W związku z tym, najlepiej jest polegać na obu technologiach akumulatorów, w zależności od tego, co konkretny produkt ma do zaoferowania.

Jednakże, gdy zestawimy baterie NiMH z bateriami litowo-jonowymi w walce łeb w łeb, baterie litowo-jonowe są wyraźnie lepszym wyborem dla 90% samochodów hybrydowych.

Sekcja FAQ

Dlaczego producenci samochodów hybrydowych nie stosują akumulatorów kwasowo-ołowiowych?

Akumulatory kwasowo-ołowiowe są dość popularną technologią akumulatorów, która istnieje już od dziesięcioleci. Są tanie w produkcji, mają dużą pojemność prądową, można je stosować zamiennie w różnych urządzeniach i są bardzo odporne na wszelkiego rodzaju nadużycia.

Są one jednak jeszcze gorsze, jeśli chodzi o stosunek wagi do mocy, co czyni je bezużytecznymi dla współczesnych hybryd. Biorą zbyt długo, aby naładować bez względu na to, jak potężna jest ładowarka. Cykl ładowania jest bardzo ograniczony, a sam proces ładowania wymaga specyficznego środowiska, aby zapobiec zasiarczeniu.

  Czy akumulatory samochodów hybrydowych mogą eksplodować?

Dlaczego ludzie chcą mieć samochody hybrydowe?

Samochody hybrydowe reprezentują nowoczesną, przyjazną środowisku filozofię, która staje się coraz bardziej istotna ze względu na zmiany klimatyczne. Rządy na całym świecie chętnie oferują wszelkiego rodzaju obniżki podatków i zachęty, jeśli zdecydują się Państwo na samochód hybrydowy.

Niektóre aplikacje, takie jak leasing firmowy luzem, pozwalają zaoszczędzić duże sumy pieniędzy na obniżkach podatków, jeśli zdecydujesz się na flotę hybrydową. Ponadto, hybrydy są rzeczywiście bardziej wydajne, jeśli jesteś w stanie całkowicie wykorzystać platformę hybrydową.

Czy hybrydy są lepsze niż EV?

Nowoczesna hybryda plug-in jest krokiem pomiędzy tradycyjnym samochodem ICE a pełnowartościowym EV, co czyni ją idealnym wyborem dla tych, którzy rozważają przejście na EV, ale nie są jeszcze na to gotowi.

EV są najbardziej zaawansowaną i ekologiczną opcją spośród wszystkich samochodów dostępnych na rynku, ale problemy z czasem ładowania, infrastrukturą ładowania i potencjalnym zasięgiem są wciąż zbyt problematyczne, aby można je było zastosować na masową skalę. EV są rzeczywiście lepsze niż hybrydy plug-in, ale tylko wtedy, gdy masz dostęp do niezawodnej infrastruktury ładowania.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z