BMW N47 – wszystko, co musisz wiedzieć

BMW N47

BMW zostało założone w Monachium w 1916 roku. Od tego czasu marka ta produkuje samochody, w których zakochało się wiele osób. Poza tym BMW wyprodukowało kilka niesamowitych silników, które zapewniały moc, wytrzymałość i trwałość. Jednym z takich silników jest BMW N47.

Silnik BMW N47 jest mocny i wydajny. Jest również bardzo wydajny, ponieważ zużywa niewiele paliwa w porównaniu z silnikami konkurencji tej generacji. Jednak silnik ten jest zawodny, nieporęczny i drogi w utrzymaniu. Ale jeśli jest odpowiednio konserwowany, wystarcza na bardzo długo.

Historia silnika BMW N47

Silnik BMW N47 to czterocylindrowy silnik wysokoprężny Common Rail firmy BMW. W 2007 roku zastąpił on silnik M47, a w 2014 roku zastąpił go silnik B47. Był on więc używany w latach 2007-2013.

Gdy silnik N47 został wprowadzony na rynek w marcu 2007 roku, montowano go w ulepszonych modelach BMW serii 1 – E87 i E81. W tym samym roku był on również montowany w modelach serii 1 E82 i E88. Mimo to silnik ten był montowany w innych seriach BMW, takich jak modele serii 5 E60 i E61 oraz serii 3 E90, E91, E92, E93 i E94.

Wersja z podwójnym turbo

W 2007 roku BMW wprowadziło na rynek model z podwójnym sekwencyjnym turbodoładowaniem. Model ten osiągał moc 150 kW (201 KM) i jest pierwszym produkcyjnym dieslem, który osiągnął moc ponad 75 kW (100 KM) na litr. Ponadto w modelu tym zastosowano tę samą technologię turbo, która po raz pierwszy pojawiła się w BMW E60 535d.

Należy pamiętać, że model o mocy 150 kW (201 KM) był stosowany w BMW E87 123d, E84 X1 xDrive 23d i F22 225d. Później silnik ten został zaktualizowany, co zwiększyło jego moc do 160 kW (215 KM) i był montowany w BMW F30 325d, F10 525d i F32 425d.

Warianty silnika BMW N47

Silnik Pojemność skokowa Stopień sprężania Moc Moment obrotowy Lata
N47D16 1,6 l (1598 cm3) 16,5:1 70 kW (94 KM) @4000 obr/min 235 N.m (173 lb.ft) @ 1500 do 2750 obr/min 2013
85 kW (114 KM) @4000 obr/min 260 N.m (192 lb.ft) @ 1500 do 2750 obr/min 2012
N47D20

  Który silnik BMW jest najlepszy?

2,0 l (1 995 cm3)

16,5:1 85 kW (114 KM) @4000 obr/min 260 N.m (192 lb.ft) @ 1750 obr/min 09/2009
105 kW (141 KM) @4000 obr/min 300 N.m (221 lb.ft) @ 3000 obr/min 03/2007
120 kW (161 KM) @4000 obr/min 340 N.m (251 lb.ft) @ 2000 obr/min 09/2009
130 kW (174 KM) @4000 obr/min 350 N.m (258 lb.ft) @ 3000 obr/min 03/2007
135 kW (181 KM) @4000 obr/min 380 N.m (280 lb.ft) @ 2750 obr/min 03/2010
16,1:1 150 kW (201 KM) @4 400 obr/min 400 N.m (295 lb.ft) @ 2000 obr/min 03/2010
16,5:1 160 kW (215 KM) @4 400 obr/min 450 N.m (332 lb.ft) @ 2500 obr/min 2011

Silnik Pojemność skokowa Stopień sprężania Moc Moment obrotowy Lata
N47D16 1,6L (1598 cm3) 16,5:1 70 kW (94 KM) @4000 obr/min 235 N.m (173 lb.ft) @ 1500 do 2750 obr/min 2013
85 kW (114 KM) @4000 obr/min 260 N.m (192 lb.ft) @ 1500 do 2750 obr/min 2012
N47D20 2,0L (1 995 cm3) 16,5:1 85 kW (114 KM) @4000 obr/min 260 N.m (192 lb.ft) @ 1750 obr/min sep-09
105 kW (141 KM) @4000 obr/min 300 N.m (221 lb.ft) @ 3000 obr/min mar-07
120 kW (161 KM) @4000 obr/min 340 N.m (251 lb.ft) @ 2000 obr/min sep-09
130 kW (174 KM) @4000 obr/min 350 N.m (258 lb.ft) @ 3000 obr/min mar-07
135 kW (181 KM) @4000 obr/min 380 N.m (280 lb.ft) @ 2750 obr/min mar-10
16,1:1 150 kW (201 KM) @4 400 obr/min 400 N.m (295 lb.ft) @ 2000 obr/min mar-10
16,5:1 160 kW (215 KM) @4 400 obr/min 450 N.m (332 lb.ft) @ 2500 obr/min 2011

  BMW X2 Niezawodność

Cechy BMW N47

Silnik BMW N47 jest wyposażony w aluminiową skrzynię korbową z termicznie łączonymi wykładzinami z szarego żeliwa. Ponadto wszystkie wersje silnika, z wyjątkiem wersji 85-kW w modelu 116d, mają dwa wałki wyrównoważające z łożyskami igiełkowymi zazębione w skrzyni korbowej.

Co więcej, silnik jest wyposażony w czterocylindrową głowicę z dwoma wałkami rozrządu, których zawory są sterowane za pomocą dźwigni rolkowych. Mechanizm wtryskowy typu common-rail w tym silniku pracuje pod ciśnieniem od 1600 do 2000 barów. Dodatkowo paliwo jest wtryskiwane do komory spalania przez centralnie zamocowane wtryskiwacze z zaworami elektromagnetycznymi.

Należy również zauważyć, że większość wariantów silnika BMW N47 jest wyposażona w turbosprężarki z regulowanym ustawieniem łopatek turbiny. Co więcej, najmocniejsze wersje, takie jak 150 kW i 160 kW, wyposażone są w dwie turbosprężarki działające na wspólnej zasadzie doładowania rejestrowego i wielowarstwowego.

Wreszcie, silnik jest wyposażony w filtr cząstek stałych, który oczyszcza spaliny. Filtr ten jest umieszczony obok silnika z katalizatorem oksydacyjnym upstream.

Moc silników N47

Warianty silników BMW N47 mają moc od 163 KM do 218 KM. Mocniejsze silniki są wyposażone w piezoelektryczny układ wtryskowy Common Rail o ciśnieniu roboczym od 1800 do 2000 barów. Słabsze silniki mają ciśnienie wtrysku zaczynające się od 1600 barów.

FAQ

Czy BMW N47 to dobry silnik?

Tak, silnik BMW N47 jest bardzo dobrym silnikiem. Jest mocny, paliwooszczędny, cichy i wydaje przyjemny dźwięk. Jednak silnik ten ma też kilka problemów, które mogą pociągnąć za sobą tysiące dolarów na naprawy i konserwację.

Na przykład, naprawa łańcucha rozrządu może kosztować co najmniej 800 USD. Co więcej, możesz być zmuszony do rozebrania całego silnika, co jest pracochłonne i niezwykle kosztowne.

Kiedy BMW N47 zaczyna mieć problemy?

Niektórzy kierowcy BMW N47 zgłaszali problemy już przy przebiegu 20 000 km. Jednak większość osób zaczyna borykać się z problemami związanymi z łańcuchem rozrządu po przejechaniu 60 000 mil. Jeśli jednak utrzymasz swoje BMW N47 w dobrym stanie, większość problemów może zacząć się pojawiać po przejechaniu ponad 100 000 kilometrów.

  BMW serii 8 Gran Coupe Niezawodność

Jakie są najczęstsze problemy z BMW N47?

Silnik BMW N47 jest jednym z najmniej niezawodnych silników BMW, jakie kiedykolwiek powstały. Dzieje się tak, ponieważ rejestruje on kilka problemów, na które użytkownicy skarżyli się przez lata. Niektóre z problemów występujących w silniku N47 to wadliwy łańcuch rozrządu, wadliwe koło zębate wału korbowego, uszkodzona sprężyna powrotna, problemy z układem EGR i awaria pompy wspomagania układu kierowniczego.

Dlaczego łańcuchy rozrządu w N47 ulegają awarii?

Głównym powodem awarii łańcucha rozrządu w silniku BMW N47 są słabe napinacze, które nie są w stanie zapewnić odpowiedniego napięcia łańcucha. Po pewnym czasie łańcuch staje się luźny i ulega poluzowaniu. Powoduje to pęknięcie lub nawet zerwanie łańcucha rozrządu.

Podsumowanie

Ogólnie rzecz biorąc, silnik BMW N47 jest bardzo mocny i ekonomiczny. Charakteryzuje się również doskonałą kulturą pracy, ponieważ nie wpada w duże wibracje i wydaje przyjemny dźwięk. Jedynym wyzwaniem są poważne problemy, z jakimi się boryka, takie jak problem z łańcuchem rozrządu, awaria pompy wspomagania układu kierowniczego, uszkodzone koło zębate wału korbowego, problemy z układem EGR i szwankująca sprężyna powrotna.

Decydując się na zakup silnika BMW N47, należy liczyć się z dużymi wydatkami na naprawy i konserwację. Niemniej jednak, przy odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji, silnik ten będzie działał przez ponad 250 000 mil.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z