Który silnik BMW jest najlepszy?


Który silnik BMW jest najlepszy?

Przez lata BMW stworzyło wiele czterocylindrowych silników, które odcisnęły piętno na rynku. Jednak najbardziej znane są z rzędowych silników sześciocylindrowych, które uczyniły markę tym, czym jest dzisiaj. Silnik BMW S54 jest znany wśród ekspertów jako ich magnum opus silników.

Dlaczego silnik BMW S54 jest tak wyjątkowy?

Kiedy szukamy najlepszego silnika BMW, szukamy mocy, prędkości i niezawodności jednocześnie. Silnik S54 to wyższa półka pod względem mocy obok silnika BMW M54, który jest zazwyczaj stosowany w modelach E46 M3 i Z3M. S54 to sześciocylindrowa bestia o pojemności 3,25 l z podwójnym układem przeniesienia napędu i zwiększonym stopniem sprężania w porównaniu z wcześniejszymi modelami.
S54 to wolnossący silnik M3 l6 o mocy 320 KM, który był używany w sportowych BMW na początku XXI wieku. Wadą silnika wolnossącego jest to, że zwiększanie jego mocy jest dość kosztowne.
Turbodoładowanie silnika jest możliwe, ale kosztuje dość dużo. Jeśli dokona się modyfikacji, S54 może osiągnąć nawet 600 KM. Rekord mocy należy do silnika zwiększonego do 902 KM i momentu obrotowego 664 lb-ft.

Samochody BMW z silnikiem S54

Sześciocylindrowy silnik S54 jest stosowany w wielu różnych modelach BMW, od 2000 do 2011 roku. Modele, w których zastosowano ten świetny silnik są następujące:
● 2000 – 2002: E36, 37, 38 Z3M
● 2000 – 2006: E46 M3
● 2002 – 2011: MF3 Roadster Wiesmann
● 2003 – 2004: M3 CSL E46
● 2006 – 2008: E86 i E85 Z4M

Niezawodność silnika BMW S54

Mówiąc o niezawodności, S54 jest najbardziej niezawodnym silnikiem BMW serii M, jaki kiedykolwiek wyprodukowano. Oczywiście, mówiąc o niezawodności, należy wziąć pod uwagę przeglądy i serwisowanie, ponieważ odgrywają one ogromną rolę w utrzymaniu płynnej pracy silnika.
Wszystkie silniki się starzeją, nawet S54. Widzieliśmy jednak, że silnik ten wytrzymuje wiele lat, wymagając jedynie kilku typowych interwencji serwisowych.

Jak długa jest żywotność silnika S54?

Silnik S54 ma ograniczone wady konstrukcyjne i rzadko są one śmiertelne. Większość z tych sportowych silników wytrzymuje do 100,000 – 125,000 mil. Niektóre silniki S54 mają przebieg ponad 250 000 mil.
Po przejechaniu więcej niż 80,000 mil na BMW, najprawdopodobniej będziesz chciał wymienić łożyska prętów, łańcuch rozrządu i napinacze silnika.

Częste problemy z silnikiem S54

Oczywiście, istnieją pewne problemy z silnikiem. Jak w przypadku każdego silnika, musisz być przygotowany na obsługę techniczną i wiedzieć, jakie problemy mogą się pojawić. Najczęstsze problemy z silnikiem S54 to problemy z pompą oleju vanos i awarie. To będzie kosztować między $ 1,000 i $ 2,000, aby go naprawić.
Pompa wody jest kolejnym wspólnym elementem, który łamie się w większości BMW i musi być wymieniony co 100.000 mil. Te wahają się od 400 do 800 dolarów, a są nawet pewne opcje DIY poniżej 300 dolarów.
Jeśli Twój samochód został wyprodukowany między 2000 a 2003 i ma silnik S54, możesz również mieć problemy z łożyskami prętów. Ta część została naprawiona dla silników wyprodukowanych w innych latach.

Jak prawidłowo konserwować silnik BMW S54

Jak w przypadku większości silników BMW, pompy wodne należy wymieniać co 80 000 lub 100 000 mil. Łożyska prętowe należy wymieniać przy takim samym przebiegu jak pompy wodne. Wymiana oleju jest generalnie zalecana co 5000 mil, ale najpóźniej co 7500 mil.
Cewki zapłonowe i świece zapłonowe należy wymieniać co najmniej raz na 50 000 mil. I wreszcie, koła pasowe i paski silnika S54 powinny być wymieniane przynajmniej raz na 100,000 mil.

Inne godne uwagi silniki BMW

Silnik S62

To prawie pięciolitrowe monstrum V8 sprawia, że BMW E39 M5 jest tak bestialskim samochodem sportowym, z jakiego jest znane. Jest to silnik wolnossący, który był produkowany między 1995 a 2005 rokiem. Występuje w 8 różnych opcjach od 3,498 cm3 do 4,941 cm3 w S62SB50. Silnik S62 był najczęściej stosowany w BMW serii 5 (E39) oraz BMW serii 7 (E38) w latach 1996 – 1998. Od tego czasu silniki te zyskały na popularności i zyskały miano kuloodpornych.

Silnik N55

W późniejszych modelach silnik N55 został zastąpiony nowszym i mocniejszym silnikiem B58. To właśnie N55 był wielkim argumentem przemawiającym za stosowaniem w BMW silników sześciocylindrowych z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Silnik ten miał wiele wad, ale wykazał się wysokimi osiągami.

Silnik S65

Jest to kolejny wolnossący silnik V8, który był dość innowacyjny w przejęciu technologii V10 z Formuły 1 i uczynieniu jej własną, działającą w samochodzie sportowym. Jest to mniejszy i lżejszy silnik, który pasował do ówczesnych BMW M3. Z limitem 8,400 obrotów na minutę, dźwięk jaki wydaje ten silnik jest zdumiewający.

BMW engine FAQ

Gdzie są produkowane silniki do BMW?

Silniki do samochodów BMW są zazwyczaj produkowane i montowane w Monachium, w Niemczech. BMW serii 3 stało się tak popularne, że BMW nie mogło nadążyć za popytem i musiało rozszerzyć swoją produkcję w Regensburgu, w Bawarii.

Czy silniki BMW są dobre?

Pomimo wielu opinii na temat niezawodności BMW, silniki BMW zyskały sławę. Doskonała wydajność i prędkość to wszystko, na czym im zależy. Od prostych silników sześciocylindrowych po niesamowicie mocne silniki V8 i V12, BMW osiągnęło to wszystko dzięki latom dawania społeczeństwu tego, czego chce – radości z jazdy w najlepszym wydaniu. Tak, silniki BMW są dobre.

Czy prosty silnik sześciocylindrowy BMW jest dobry?

Silniki V6 są świetne dla mniejszych sportowych samochodów, takich jak te, które BMW lubi produkować. Specjalna forma sześciocylindrowego silnika V6 otwiera przestrzeń pod maską na modyfikacje i turbosprężarki. Co więcej, silniki V6 są montowane znacznie niżej, co jeszcze bardziej obniża środek ciężkości Twojego pojazdu.

Recent Posts