Większość pojazdów elektrycznych głośno krzyczy o swoich ekologicznych zaletach, przyćmiewając inne cechy samochodu i poziom komfortu. Hybrydy BMW nie należą do tej kategorii. Są energooszczędne, a jednocześnie zapewniają taki sam poziom komfortu i czystej przyjemności z jazdy jak inne BMW.
Hybrydy BMW typu plug-in (BMW PHEV) występują w wielu formach, kształtach i rozmiarach. Każda seria BMW oferuje co najmniej jedną hybrydę, przyjrzyjmy się więc bestsellerowi – BMW serii 3.
BMW 330e 2021
BMW 330e to hybrydowe BMW typu plug-in, które wygląda tak samo jak zwykłe BMW serii 3, ich najlepiej sprzedający się model. Co więcej, tak też jeździ. Jest to 5-pasażerski, 4-drzwiowy luksusowy sedan, który ledwo można odróżnić od standardowej wersji BMW 330.
Hybrydowy sedan posiada certyfikat EPA i może przejechać na energii elektrycznej około 22 mil. Daje to imponujący wynik 75 MPGe. Elektryczna hybryda zapewnia dynamiczne zawieszenie i nie idzie na żadne kompromisy, jeśli chodzi o przestrzeń bagażnika, pomimo dużej baterii, którą przewozi.
Z drugiej strony, zasięg jest nieco niski i jest nieco droższy niż standardowe BMW serii 3, zwłaszcza gdy dodamy opcje zaawansowanych funkcji komfortu. Kolejnym minusem jest kurczenie się zbiornika gazu z powodu akumulatora. Mniejszy zbiornik gazu oznacza mniejszy całkowity zasięg.
Silnik
BMW 330e 2021 jest napędzany przez 2,0 L turbodoładowany silnik sparowany z silnikiem elektrycznym, wyposażony w baterię litowo-jonową o pojemności 12,0 Kwh. W połączeniu, to w sumie 288 KM pod maską.
8-biegowa automatyczna skrzynia biegów sprawia wrażenie eleganckiej i zwinnej, jeśli tylko wystarczająco mocno wciśniemy pedał gazu.
Właściwości jezdne
Ta hybryda prowadzi się jak BMW. Silnik elektryczny nie dyskredytuje potężnej kombinacji silników o mocy prawie 300 koni mechanicznych.
BMW 330e osiąga prędkość maksymalną 230 km/h lub 143 mph. Osiąga prędkość od 0 do 60 mil w 5,9 sekundy, co w porównaniu do BMW 330 jest nieco wolniejsze. Standardowe BMW 330i robi to w 5,3 sekundy.
Hybrydowy sedan typu plug-in generuje moment obrotowy o wartości 310 lb-ft.
Wnętrze
W poprzednich latach, aby cieszyć się komfortem prawdziwego luksusowego sedana, trzeba było kupić BMW serii 5 lub 7. Jednak najnowsze BMW serii 3 sprawia wrażenie bardziej komfortowego i luksusowego niż nawet seria 5 z poprzednich lat.
Niska pozycja siedząca pozostaje taka sama jak w poprzednich modelach BMW serii 3. Dzięki dużej ilości miejsca na głowę, nogi i ramiona, kierowca czuje się swobodnie w pozycji za kierownicą.
Obsługa infotainment i wyświetlacza head-up jest dość intuicyjna, ale wymaga kilku regulacji, aby dopasować je do własnych potrzeb. Świetną wiadomością jest to, że oba można w pełni dostosować do własnych potrzeb.
System infotainment, w porównaniu do 330d lub 330i z tego samego roku, jest nieco lepszy. Istnieją tryby jazdy, które pozwalają być cichy i bardzo wydajny pod względem zużycia paliwa. Jest też tryb jazdy sportowej, który pozwala na coś zupełnie przeciwnego.
330e Wymiary
● Długość całkowita pojazdu: 4717 mm
Masa własna pojazdu: 1868 kg
Szerokość całkowita: 1826 mm
Wysokość całkowita: 1442 mm
● Rozstaw osi: 2851 mm
BMW 330e 2021 Plusy i minusy
Największą zaletą elektrycznej wersji hybrydowej plug-in BMW 330 jest oszczędność paliwa i związana z nią odpowiedzialność za środowisko naturalne. Hybrydowy układ napędowy jest zgrabny i dobrze sprawdza się w większości warunków.
BMW 330e sprawia wrażenie prawdziwego BMW, mimo że jest napędzane energią elektryczną, w przeciwieństwie do jego innych żądnych mocy kuzynów. W porównaniu z innymi modelami BMW serii 3 tego samego kalibru, nie jest ono tak szybkie i nie zapewnia najlepszego prowadzenia, ale mimo że jest to sedan, nadal zachowuje się jak potężny samochód sportowy z napędem na tył. W końcu to wciąż BMW, bez względu na to, czy jest elektryczne, czy nie.
Plusy
Bardzo precyzyjne prowadzenie i świetne zawieszenie
Godne pozazdroszczenia wnętrze
Dobre osiągi hybrydowe
Dostępny z xDrive (napęd na wszystkie koła)
Świetne MPGe (bardzo oszczędne zużycie paliwa)
Wady
Zasięg jazdy na samej energii elektrycznej wynosi zaledwie 22 mile.
Oferuje bardziej ograniczoną przestrzeń ładunkową w porównaniu ze standardowym BMW 330.
Kosztowny
Ostateczny werdykt
Jeśli po prostu wybierasz pomiędzy BMW 330 a BMW 330e, BMW 330e będzie lepszym wyborem, po prostu dlatego, że lepsze zużycie paliwa w końcu się opłaci, jeśli jesteś aktywnym kierowcą.
Samochód wydaje się skomplikowany, więc jeśli jesteś zwolennikiem prostych samochodów, które można naprawić samodzielnie w garażu, to nie jest to rzecz dla Ciebie. Z drugiej strony, jeśli lubisz zaawansowane technologie, BMW 330e będzie dla Ciebie odpowiednie. Jeśli szukasz większego pojazdu elektrycznego, BMW oferuje modele takie jak hybrydowe BMW serii 5, serii 7, a nawet hybrydowe SUV-y X3, X5 i X7.
FAQ o hybrydach BMW
### Co to jest BMW PHEV?
BMW PHEV to hybrydowy pojazd elektryczny typu plug-in. Tego typu pojazdy elektryczne są połączeniem silnika elektrycznego i standardowego silnika spalinowego. Silnik elektryczny można łatwo naładować za pomocą kabla i gniazdka, podczas gdy silnik spalinowy wymaga paliwa. Obydwa pracują w połączeniu, aby znacznie zmniejszyć zużycie paliwa i zoptymalizować zużycie paliwa.
Hybrydowe BMW można rozpoznać po literze „e” w nazwie, jak w przypadku BMW 330e.
Jak działają pojazdy hybrydowe plug-in BMW?
Pojazd hybrydowy BMW zazwyczaj działa na samej energii elektrycznej, jeśli samochód jest prowadzony z prędkością 30 mil na godzinę lub wolniej. Jeśli zwiększysz tę prędkość, silnik spalinowy również się uaktywni i weźmie udział w tym procesie. Tego typu pojazdy są zaprojektowane w celu zwiększenia wydajności i zmniejszenia zużycia paliwa.
Jaki jest średni zasięg elektryczny hybryd BMW?
Średni zasięg elektryczny hybryd plug-in BMW waha się od 26 do 54 mil, w zależności od rodzaju akumulatora, w jaki są wyposażone. Im większy akumulator litowo-jonowy posiada Twój pojazd, tym większy zasięg będzie w stanie pokonać na samej energii elektrycznej. Całkowity zasięg tych pojazdów jest o wiele większy, jeśli uwzględni się również pojemność zbiornika gazu.