Najlepsze modele BMW z silnikiem twin-turbo


Najlepsze modele BMW z silnikiem twin-turbo

BMW wyprodukowało dużą serię modeli z silnikami twin-turbo. Pierwszym masowo produkowanym silnikiem BMW z turbodoładowaniem benzynowym był N54 z 2006 roku. Od tego czasu silniki twin-turbo zyskały sobie rzeszę fanów i są najczęściej stosowane w sportowych BMW. Jednym z najfajniejszych modeli z twin-turbo do jazdy jest doskonałe BMW M2.

BMW M2 Competition

Powodów, dla których BMW M2 jest naszym wyborem na najlepszy model BMW z twin-turbo jest wiele. Przede wszystkim jest to jedno z najfajniejszych w prowadzeniu BMW, które daje radość z jazdy jak żaden inny samochód. A o to właśnie chodzi w BMW. M2 to mały samochód z napędem na tył, który ma w sobie moc większego pojazdu.

M2 oferuje niesamowitą dynamikę jazdy, jest bardziej przystępne cenowo niż cięższe coupe, a do tego prowadzi się z wielką precyzją i wyczuciem drogi. BMW M2 Competition, na przykład, jest wyposażone w turbodoładowaną, rzędową szóstkę S55. Ten silnik twin-turbo sprawia, że to małe podwozie jest dzikie, zwinne i szalenie szybkie.

BMW M2 Competition Silnik S55

M2 jest najtańszym i najbardziej podstawowym pojazdem M w serii BMW, ale to nie czyni go ani trochę mniej wyjątkowym. BMW M2 Competition wyposażone jest w silnik S55 3.0 L z podwójnym turbodoładowaniem, który został specjalnie dostrojony i jest niezwykle czuły.

Standardowa sześciobiegowa skrzynia manualna oraz siedmiobiegowa automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa są dostępne dla tego fenomenalnego samochodu.
Silnik pracuje w zakresie 7.500 obr/min i wykorzystuje technologię TwinPower Turbo, która maksymalizuje moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Z mocą około 430 koni mechanicznych, silnik ten jest całkiem wydajny jak na znacznie mniejsze nadwozie M2. Silnik nadal korzysta z bardzo dobrze znanego systemu VANOS stosowanego w wielu innych BMW.

BMW M2: Wnętrze i infotainment

Perforowana skóra wysokiej jakości sprawia, że przestronny przód wygląda luksusowo i komfortowo. Czarne jak smoła wnętrze jest najczęściej spotykane wśród M2. Wnętrze M2 wzorowane jest na wysokiej klasy modelach BMW serii 2 i 1. W kabinie jest dużo miejsca, ale pasażerowie na tylnych siedzeniach najprawdopodobniej czuliby się jak obywatele drugiej kategorii, zwłaszcza jeśli mają więcej niż 6 stóp wzrostu.

W porównaniu z BMW serii 5 i 7, wnętrze sprawia wrażenie taniego i niedokończonego. Jednak pozycja siedząca kierowcy jest dobrze zoptymalizowana, czego można się spodziewać po BMW. Jest to samochód odpowiedni dla dwóch osób, nie więcej.

System informacyjno-rozrywkowy o przekątnej 8,8 cala to standard montowany w Bimmerze. Ekran dotykowy szybko reaguje i jest intuicyjny w dotyku. Android Auto jest nadal niedostępny, czego spodziewali się fani BMW, więc Apple CarPlay jest tutaj używanym oprogramowaniem. Bluetooth, rozpoznawanie głosu i wysokiej klasy system stereo Kardon/Harman są zainstalowane. Dwa porty USB i trzy gniazda są również dostępne, aby pomóc w łączności.

BMW M2: Bezpieczeństwo i wyposażenie
BMW M2 nie zostało jeszcze przetestowane przez Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) ani przez Traffic Safety Administration (NHTSA). Jednakże, dla odniesienia, BMW serii 2 zdobył “dobry”, który jest najwyższy znak na wszystkich testach zderzeniowych z małych testów nakładania przednich po stronie kierowcy, do wytrzymałości dachu i zderzenia bocznego.

Z drugiej strony, reflektory uzyskały ocenę minimalną i słabą. BMW serii 2 jest również wyposażone w opcjonalny zaawansowany system zapobiegania zderzeniom czołowym w przypadku kolizji między pojazdami. BMW serii 2 jest ogólnie bezpiecznym pojazdem, tak bezpiecznym, jak to tylko możliwe.

Wyposażone jest w technologie wspomagające kierowcę, takie jak zautomatyzowane hamowanie awaryjne i system ostrzegania przed kolizją z przodu. System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu jest również obecny, podobnie jak automatyczne światła drogowe.

Godny uwagi subkompaktowy SUV BMW z silnikiem twin-turbo

BMW X1 F48

Nowy 4-cylindrowy benzynowy silnik twin-turbo zastąpił starszy wolnossący silnik typu straight-six o pojemności 3,0 litra. Średnie zużycie paliwa w przypadku zastosowanego silnika spadło o 1,5 litra na 100 kilometrów lub 62 mile, czyli całkiem sporo.

Subkompaktowy luksusowy SUV posiada opcję silnika 2.0L B47 l4 twin-turbo, który jest najwyższym punktem spektrum dla silników benzynowych tego modelu. Z 221 koni mechanicznych, mały SUV nie jest najpotężniejszym, ale nadal osiąga 62 mil na godzinę w około 5 sekund.

Łączne zużycie paliwa na poziomie 36 mil na galon zostało zgłoszone przez BMW dla tego modelu. Z drugiej strony, wielu recenzentów twierdzi, że jest to bliżej 20 mpg w ruchu miejskim i może łatwo osiągnąć 40 mpg na autostradzie. Bardziej dokładna średnia łączona mpg wyniosłaby 29.

Dzięki napędowi na cztery koła (xDrive), F48 jest całkiem zwrotny, nawet w trudnych warunkach klimatycznych. Z 19-calowymi płaskimi oponami BMW F48 może jeździć w terenie. Należy tylko pamiętać, że doznania będą emocjonujące. Jeździ nierówno, zwłaszcza na bardziej niedoskonałych nawierzchniach. Niewielu właścicieli skarżyło się na wrażenia z jazdy.

Wnętrze jest obszerne i przestronne, z możliwością zamontowania panoramicznego dachu. Jest to mniejsza wersja X3, a nie samodzielny subkompaktowy SUV. Jest równie duży jak starsze generacje modeli X3.

FAQ

Jaki jest najszybszy samochód BMW z twin-turbo?

BMW M8 Competition potrzebuje tylko 2,6 sekundy, aby rozpędzić się od 0 do 62 mil na godzinę. M8 jest wyposażone w twin-turbo V8 i generuje 617 koni mechanicznych oraz moment obrotowy 553 lb-ft. Jest to najszybsze BMW produkowane obecnie na drogi i szeroko dostępne dla publiczności.

Czy twin-turbo jest lepsze od pojedynczego turbo w BMW?

Silniki twin-turbo osiągają wyższy ogólny poziom wydajności przepływu gazu dla silnika i redukują opóźnienia. Generują one nieco więcej mocy niż silniki z turbodoładowaniem. Podwójne turbosprężarki wykorzystują 4 cylindry zamiast wszystkich 8, aby osiągnąć optymalne doładowanie i w ten sposób szybciej wytwarzają moc. Większość silników pracuje w ten sposób bardziej płynnie.

Przy jakim zakresie obrotów turbosprężarka zwiększa moc Państwa pojazdu?

Większość silników wyposażonych w turbosprężarkę musi osiągnąć około 2000 obrotów na minutę, aby turbina osiągnęła wymaganą prędkość obrotową, aby była wydajna. Większość turbin obraca się bardzo szybko pomiędzy 80,000 a 200,000 obr/min.

Recent Posts