Czy Citroën ë-Dispatch to dobry samochód?

Citroën ë-Dispatch, znany również jako ë-Jumpy, jest elektrycznym vanem zaprojektowanym tak, aby oferować wszystkie funkcje, do których przyzwyczaił nas van, ale z dodatkiem elektrycznego układu napędowego. Elektryczne samochody dostawcze mogą mieć większe znaczenie w kwestii zmniejszenia ogólnego zanieczyszczenia środowiska niż samochody osobowe, dlatego ë-Dispatch ma nadzieję stać się standardem w swoim segmencie. Czy Citroën ë-Dispatch to dobry samochód?

Jeśli szukasz elektrycznego vana, który oferuje miejsca siedzące dla maksymalnie 9 osób, takiego, który może być używany zarówno do celów komercyjnych, jak i osobistych, ë-Dispatch jest jak najbardziej dobrym wyborem. Dzięki znanej platformie samochodów elektrycznych pochodzącej ze Stellantis, ë-Dispatch dzieli swoją podstawę z wieloma innymi znanymi elektrycznymi vanami produkowanymi przez Toyotę, Vauxhall/Opel i Peugeot.

Pod względem stylistycznym ë-Dispatch stara się utrzymać wszystko na niskim poziomie, ale ponieważ większość Citroënów ma bardziej śmiały wygląd, ë-Dispatch jest bardziej atrakcyjnym vanem w porównaniu z głównymi rywalami. Wrażenia z jazdy nie są niczym szczególnym, ponieważ ë-Dispatch prowadzi się jak każdy inny elektryczny van na rynku.

Niezawodność jest nadal tajemnicą, przynajmniej jeśli chodzi o długoterminową niezawodność, ale są pewne kwestie, o których warto porozmawiać. Jest to również dość drogi samochód dostawczy, ale elektryczne samochody dostawcze mają znaczną premię. Z miejscami siedzącymi dla 9 osób i dużą ilością dostępnej przestrzeni ładunkowej, ë-Dispatch jest naprawdę praktycznym pojazdem.

Citroën ë-Dispatch – Układ napędowy

W modelu ë-Dispatch można wybrać jedną z dwóch wielkości baterii, pierwsza to 50kWh, a druga 75kWh. Mniejsza bateria 50kWh wystarczy, aby zaoferować Ci zasięg około 175-180km, podczas gdy większy model z baterią 75kWh da Ci bliżej 260km.

  Czy Citroën C4 Cactus to dobry samochód?

Możesz szybko naładować ë-Dispatch za pomocą ładowarki DC 100kW od 20% do 80% w około 38 minut, podczas gdy wolne ładowanie AC trwa 11 godzin. Mniejszy model z baterią 50kWh może również ładować się do 100kW, a szybkie ładowanie trwa 28 minut. Wolne ładowanie AC zajmuje odpowiednio 7-8 godzin.

Wszystkie wersje ë-Dispatch pochodzą z jednym silnikiem elektrycznym zamontowanym na przedniej osi dla stałej konfiguracji FWD i 136 KM. 10 minut szybkiego ładowania da ci dodatkowe 80 km zasięgu, co dla większości osób jest więcej niż wystarczające.

Citroën ë-Dispatch – Design i jazda

Jeśli chodzi o design, to ë-Dispatch stosuje znany język projektowania Citroëna, co oznacza, że wygląda stosunkowo odważnie jak na vana, ale nie jest szczególnie piękny. Citroën nie sprawił, że ë-Dispatch wygląda wyjątkowo jako samochód elektryczny, co jest coraz częstszym trendem w przypadku większości EV. Wnętrze również nie krzyczy samochodem elektrycznym, a jednak jest ładnie rozplanowane i bardzo łatwe do zrozumienia.

Wrażenia z jazdy nie są niczym szczególnym, ponieważ ë-Dispatch nie stara się być wyjątkowy. Jest to furgonetka, którą większość osób będzie wykorzystywać do celów rodzinnych lub komercyjnych, i jako taka została zaprojektowana tak, aby była przewidywalna i stabilna.

Citroën ë-Dispatch – niezawodność i wspólne problemy

Jeśli chodzi o niezawodność, ë-Dispatch udaje się zachować wszystkie cechy, których można oczekiwać od pojazdów opartych na Stellantis. Oczywiście, były pewne problemy, ale żaden z nich nie był szczególnie trudny do rozwiązania. Można się spodziewać pewnych problemów z systemami ładowania lub elektryką.

  Nowy Citroën ë-SpaceTourer a podobne samochody elektryczne

Inne potencjalne problemy obejmują różne problemy z wyposażeniem, problemy z poduszkami powietrznymi i potencjalne problemy z maksymalnym zasięgiem, gdzie zimna pogoda i ciężki ładunek mogą obniżyć ogólny zasięg o dość duży margines.

Citroën ë-Dispatch – wartość i praktyczność

Cena wyjściowa średniej wielkości modelu ë-Dispatch o mocy 50 kW wynosi około 51 000 EUR, natomiast w przypadku wersji XL o mocy 75 kWh będzie to około 60 000 EUR. To sprawia, że ë-Dispatch jest tańszy niż Peugeot e-Traveller, ale droższy niż Vivaro-e. W sumie jest to cena, którą trzeba zapłacić za elektrycznego vana, ponieważ wszystkie te pojazdy są 50.000 euro plus.

Jeśli chodzi o praktyczność, to naprawdę nie ma na co narzekać, bo ë-Dispatch oferuje miejsca siedzące nawet dla 9 osób i naprawdę dużą przestrzeń ładunkową. Możesz zapakować ë-Dispatch po brzegi, ale dzięki wielu technologiom nie będzie to miało wpływu na Twoją widoczność, co jest naprawdę ważną rzeczą podczas jazdy tak dużym samochodem jak ten.

Sekcja FAQ.

Czy powinienem kupić Citroëna ë-Dispatch?

Cóż, to zależy od Twojego scenariusza użytkowania i tego, jaki rodzaj jazdy najczęściej wykonujesz. Jeśli więc planujesz używać swojego vana tylko jako codzienny dojazd do pracy, nie robiąc zbyt wielu kilometrów każdego dnia, ë-Dispatch ma dużo sensu. Co więcej, jeśli masz miejsce, gdzie można go trzymać na ładowanie, gdy nie jest używany może być najlepszą rzeczą, jaką można zrobić z nim.

  Najczęstsze problemy z Citroën DS5

Z drugiej strony, jeśli planujesz zrobić wiele mil autostradowych i nie masz garażu, w którym możesz trzymać go na ładowaniu, lepiej zainwestować w wariant z silnikiem wysokoprężnym, ponieważ furgonetki z silnikiem wysokoprężnym są nadal najlepsze, jeśli chodzi o dalekie podróże.

Jak Citroën ë-Dispatch wypada w porównaniu z Peugeot e-Traveller, Toyota PROACE i Vauxhall/Opel e-Vivaro?

Wszystkie trzy są oparte na identycznej platformie, co oznacza, że wszystkie trzy występują z baterią 50kWh lub 75kWh. Peugeot jest najdroższy, podczas gdy ë-Dispatch i Vivaro-e są prawie identyczne. Proace jest z nich wszystkich najtańszy, ale dotyczy to tylko modelu, który mieści do 8 osób, a nie 9 jak wszystkie inne vany tutaj.

Powiedziałbym, że ë-Dispatch lub Proace Verso są najlepsze, ponieważ ë-Dispatch wygląda najładniej i reprezentuje najlepszą wartość, podczas gdy Proace Verso występuje w wielu podwariantach, z których niektóre mogą być dokładnie tym, czego szukasz.

Czy Citroën ë-Dispatch występuje w formie hybrydy plug-in?

Nie, Citroën Dispatch jest obecnie dostępny wyłącznie w formie elektrycznej, co oznacza, że w najbliższym czasie nie będzie można kupić zupełnie nowego ë-Dispatcha, który nie jest elektryczny. Modele Dispatch w wersji plug-in nigdy nie były nawet dostępne, ponieważ Citroën wydaje się być zainteresowany jedynie produkcją w pełni elektrycznych vanów.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z