Czy można naprawić akumulator hybrydowy?

Akumulator hybrydowy można albo wymienić, albo zregenerować, albo ponownie wyważyć. Z punktu widzenia funkcjonalności, wymiana zużytego akumulatora jest najlepszym rozwiązaniem. Jednak nowy akumulator może kosztować nawet 4000 dolarów, podczas gdy używany może kosztować co najmniej 2500 dolarów.

Regeneracja akumulatora to proces, w którym z powierzchni płyty akumulatora usuwane są osady kryształów siarczanu. Takie osady siarczanowe powstają w wyniku rozładowania baterii i każda bateria litowo-jonowa jest podatna na takie osady powierzchniowe.

Rebalansowanie baterii jest procesem, który ma na celu osiągnięcie stałej pojemności przez wiele różnych ogniw baterii. Takie różnice w pojemności są spowodowane zanieczyszczeniami w baterii, problemami produkcyjnymi, starzeniem się ogniw lub wpływem środowiska.

Zasadniczo, bateria hybrydowa może być naprawiona, nawet jeśli ulegnie fizycznemu uszkodzeniu. Proces ten zazwyczaj pociąga za sobą wymianę uszkodzonych ogniw, ale powinno to być wykonane przez przeszkolonych profesjonalistów, ponieważ akumulatory są niebezpieczne, jeśli nie wiesz, co robisz.

Regeneracja baterii

Kiedy na płycie akumulatora pojawiają się kryształy siarczanu, zwykle przekłada się to na gorsze czasy ładowania, mniejszą wydajność i ogólnie niższą pojemność akumulatora. Regeneracja lub odnawianie baterii ma na celu usunięcie tych siarczanowych osadów z powierzchni i uzupełnienie roztworów elektrolitów z wnętrza samej baterii.

Dzięki temu akumulator jest teraz w stanie pracować jak nowy. Nawet jeśli proces ten nie wymaga wykształcenia inżynierskiego, należy go pozostawić profesjonalistom, zwłaszcza jeśli chcą Państwo zregenerować akumulator litowo-jonowy.

W związku z tym, że akumulatory kwasowo-ołowiowe są bezpieczniejsze i łatwiejsze do regeneracji, ale w miarę jak rozwój hybryd zasilanych akumulatorami litowo-jonowymi staje się coraz bardziej intensywny, nigdy nie wolno próbować robić tego samemu.

  Jaka jest żywotność samochodu hybrydowego?

Baterie litowo-jonowe są delikatne, precyzyjnie wykonane i niebezpieczne, a każdy rodzaj serwisowania lub naprawy powinien być zawsze pozostawiony profesjonalistom.

Równoważenie baterii

Równoważenie baterii lub redystrybucja baterii to proces, który ma na celu osiągnięcie stałego i równego poziomu pojemności we wszystkich pojedynczych ogniwach baterii. Zrównoważona bateria jest bardziej wydajna, więc jeśli wszystkie pojedyncze ogniwa są w idealnej harmonii, bateria może zapewnić optymalną wydajność i długowieczność.

SOC jest terminem używanym do opisania stanu naładowania, który staje się coraz bardziej istotny, im dłużej akumulator jest w użyciu. Niewielkie różnice pomiędzy kilkoma pojedynczymi ogniwami są nieistotne, ale mają tendencję do zwiększania się wraz z upływem czasu i coraz większą liczbą ogniw, które ulegają rozregulowaniu.

Większość zestawów baterii jest również wyposażona w specjalne automatyczne balansery baterii, które są przeznaczone dla zestawów baterii zbudowanych z więcej niż jednego ogniwa w serii. Różnica z równoległymi ogniwami polega na tym, że one naturalnie równoważą się nawzajem, ponieważ są bezpośrednio połączone przez cały czas.

Aby zrobić to jak najlepiej, akumulator powinien być całkowicie rozładowany, a następnie naładowany do maksimum po zakończeniu cyklu głębokiego ładowania. To powinno przywrócić pierwotną pojemność baterii, co zwykle oznacza, że teraz bateria wytrzyma dłużej.

Naprawa Wymiana

Jak już wcześniej wspomniano, baterie można naprawiać. Jednak nie zawsze tak się dzieje. Jeśli fizycznie uszkodzisz swoją baterię do tego stopnia, że nie da się jej naprawić, jedyną opcją, jaka Ci pozostaje, jest zainwestowanie w zupełnie nową baterię.

  Jaki jest najlepszy 7-miejscowy samochód rodzinny?

Zupełnie nowa bateria kosztuje bardzo dużo pieniędzy, co oznacza, że należy liczyć się z wydatkiem rzędu 3000$ – 6000$. Oprócz płacenia za akumulator, czasami trzeba go również ubezpieczyć, wysłać i zainstalować, a to wszystko kosztuje więcej pieniędzy.

Jeśli sytuacja tego wymaga, można również kupić używany akumulator. Ich ceny mogą się różnić w zależności od wielkości, wieku, pojemności i dostępności. Jeśli chcesz mieć przyzwoitą baterię bez uwzględnienia dodatkowych kosztów, musisz liczyć się z wydatkiem rzędu 2000-2500 dolarów.

Warto wspomnieć, że zupełnie nowy akumulator jest koniecznością dla samochodów, które są zbudowane, aby zaoferować wydajność ponad wszystko inne. Oznacza to, że samochody takie jak Ferrari SF90 Stradale, McLaren P1, Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder, czy każdy inny samochód o wysokich osiągach powinien po prostu dostać fabrycznie nową baterię.

Sekcja FAQ

Czy można jeździć hybrydą bez akumulatora?

Większość pojazdów hybrydowych jest zaprojektowana tak, aby przełączać się pomiędzy silnikiem spalinowym a elektrycznym w celu osiągnięcia lepszej wydajności paliwowej. Podczas gdy większość hybryd nie może być napędzana bez akumulatora, ponieważ mogłoby to spowodować poważne uszkodzenie systemów hybrydowych, niektóre z nich są w pewnym sensie zdolne do jazdy bez akumulatora.

Hybrydy są zazwyczaj zbudowane na tak zwanym „systemie równoległym”, co oznacza, że silnik elektryczny i silnik spalinowy zawsze pracują razem, podczas gdy inne, takie jak Toyota Prius na przykład, są zbudowane inaczej. Te mogą jeździć bez akumulatora, ale to powinno być zarezerwowane tylko dla sytuacji awaryjnych.

  Dlaczego samochody hybrydowe są złe?

Jak wygląda gwarancja na akumulatory w większości samochodów hybrydowych?

Zdecydowana większość producentów samochodów hybrydowych oferuje ośmioletnią gwarancję na swoje akumulatory lub gwarancję na przebieg 80 tys.-100 tys. mil. Istnieje kilka marek, które oferują do 12 lat gwarancji, ale te zazwyczaj kosztują więcej pieniędzy.

Oznacza to, że bateria powinna być wymieniona w ramach gwarancji, co powinno zaoszczędzić sporo pieniędzy. Bądź ostrożny w stosunku do używanych samochodów hybrydowych i zawsze staraj się kupować samochody, które nadal kwalifikują się do przedłużenia gwarancji.

Czy można naprawić fizycznie uszkodzony akumulator hybrydowy?

Na rynku jest wiele rozbitych samochodów hybrydowych. Niektóre z nich są wykorzystywane jako części zamienne, inne są całkowicie złomowane, ale większość z nich jest naprawiana. Zwykle wiąże się to z naprawą fizycznie uszkodzonego akumulatora, co może być zarówno niebezpieczne, jak i kosztowne. Nawet jeśli istnieje taka możliwość, możliwość naprawy zależy w dużym stopniu od stopnia uszkodzenia akumulatora.

Aby naprawić fizycznie uszkodzony akumulator, należy wymienić wszystkie uszkodzone pojedyncze ogniwa akumulatora. Ma to sens, jeśli tylko niewielka część akumulatora jest uszkodzona, a pozostała część nadal jest w stanie dostarczać przyzwoitą ilość energii. Przed podjęciem jakichkolwiek decyzji należy oddać samochód na przegląd do autoryzowanego warsztatu.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z