Czy Volvo jest łatwe w obsłudze?

Jeśli masz doświadczenie w pracy przy samochodach, to starsze Volvo będzie dla Ciebie łatwe do przerobienia. Inżynieria stosowana przez Volvo w samochodach nie jest zbyt skomplikowana, więc niektórzy całkowicie przerabiali swoje samochody, zmieniając nawet ważne części, takie jak skrzynia biegów.

Prosta inżynieria Volvo

Inżynieria starszych samochodów Volvo nie jest zbyt skomplikowana, więc są one łatwe w obsłudze i naprawie, szczególnie w starszych modelach. Wielu klientów Volvo chwali się, że sami naprawiają swoje samochody i oszczędzają czas i pieniądze, nie jeżdżąc do warsztatów.

Mimo to samochody Volvo są na tyle skomplikowane, że można powiedzieć, że nadal są dobrze zaprojektowane. Nie są jednak tak skomplikowane, aby nikt nie mógł ich zrozumieć. Na przykład panele i złącza są zaprojektowane w taki sposób, aby można je było później naprawić. Wnęka silnika jest jedynym miejscem, gdzie staje się super skomplikowane, ale nawet to jest nadal wykonalne.

Nowsze modele elektryczne są trudniejsze w obsłudze dla zwykłych ludzi, ponieważ mają bardziej skomplikowaną technologię.

Miejsce na ulepszenia

Niestety, nie wszystko w inżynierii Volvo jest zrobione znakomicie. W wielu modelach Volvo układ elektryczny z akumulatorem jest bardzo źle zaprojektowany. Akumulator jest umieszczony w tylnej części samochodu, co może powodować utratę mocy z powodu długiego okablowania od tyłu do przodu.

Inną rzeczą w układzie elektrycznym jest to, że alternator jest droga poniżej pompy wspomagania kierownicy. Jeśli chcesz wymienić alternator w przypadku problemu, to jesteś w poważnych kłopotów. Używane śruby są również bardzo niekonwencjonalne i trzeba by użyć otwieracza do śrub TP55.

Volvo issues you can fix yourself

Wymiana oleju

Należy regularnie wymieniać olej w samochodzie, co wydłuży jego żywotność.

  Czy hybrydy plug-in Volvo są niezawodne?

Konieczne jest także płukanie oleju w skrzyni biegów przy przebiegu około 100 tys. mil wymaganym olejem 3309. Olej ten jest częściej używany w silnikach turbo. Do wymiany oleju silnikowego można nawet dodać zawór Fumoto, który sprawia, że wymiana oleju jest bardzo prosta. Jeśli trzeba pracować pod silnikiem, a następnie 10 mm śruby są dość łatwe do usunięcia i filtr jest również łatwy do osiągnięcia.

Jeśli uważasz, że potrzebujesz separatora oleju, który jest używany do sprężania każdej operacji powietrza, powinieneś zrobić „test gumowej rękawiczki”. Jest to również dobry pomysł, gdy twój samochód osiągnie 100K mil. Test jest dość łatwy i istnieje wiele filmów, gdzie można dowiedzieć się, jak. W przeciwnym razie trzeba będzie tracić czas na oddanie samochodu do warsztatu.

Wymiana żarówek reflektorów

Należy również zwrócić uwagę na reflektory, które mogą się przepalić. Na szczęście żarówkę można łatwo wymienić w domu, bez większego wysiłku.

Śruby, paski i kontrolki na desce rozdzielczej

Jeśli Twój samochód osiągnie około 150K, będziesz musiał pracować nad łącznikami końcowymi, rozpórkami, łożyskami rozpórek i innymi problemami związanymi z zawieszeniem. Te części zazwyczaj starzeją się z czasem. Praca nad tymi rzeczami jest dość łatwa i prosta, w tym odkręcanie i przykręcanie nowych części.

Elementy sterujące na desce rozdzielczej są intuicyjne i łatwe do zrozumienia. Można zobaczyć, jakie problemy może napotkać samochód. W rzadkich przypadkach, gdy coś jest niejasne, VIDA/DICE wyjaśni to szczegółowo i posiada bardzo szczegółowe diagramy i rozszerzone schematy pokazujące krok po kroku proces, który należy wykonać.

Niektóre inne rzeczy do pracy na są paski rozrządu, które powinny być zmieniane na 100k-115k mil, zwłaszcza jeśli masz starszy model. Zazwyczaj nie ma wielu problemów z uszczelek na tych samochodach. Pompa wody powinny być wykonane z paskiem. Większość innych rzeczy można łatwo załatwić.

  Volvo vs. Mercedes: Niezawodność

Najczęstsze problemy Volvo

Jak wszystkie marki, Volvo ma kilka wspólnych problemów. Pierwszym z nich jest awaria układu przeniesienia napędu, która jest najczęściej zgłaszanym problemem w samochodach Volvo. Awaria układu przeniesienia napędu może spowodować wiele szkód.

Układ automatycznego hamowania również wymaga uwagi. Niektórzy zgłaszali, że układ ten włącza się automatycznie bez potrzeby podczas jazdy, stwarzając niebezpieczne sytuacje. W związku z tym Volvo wycofało się z rynku.

Zgłaszano również problemy z zaworami PCV. Powinny być one wymienione przy przebiegu około 100 tys. mil.

W nowszych modelach zgłaszano również problemy z wyciekami płynów. Modele AWD mają pewne problemy z wyciekiem z przekładni kątowej, a także zużywającą się tuleją. Jednak starsze modele z lat 2005-2007 są dość trwałe w tych kwestiach.

Twój poziom umiejętności określa, nad czym możesz pracować

Ze wszystkimi wskazówkami i wspólnymi problemami przedstawionymi powyżej, to nadal w zasadzie zależy od doświadczenia danej osoby w pracy nad samochodami. Są ludzie, którzy nawet zmienili cały układ przeniesienia napędu w swoich Volvos, i inni, którzy nie potrafią nawet samodzielnie wymienić oleju. Tak więc, to naprawdę zależy tylko od osoby.

FAQ

Jak mogę się nauczyć pracy przy samochodach?

Praca przy samochodzie nie jest łatwą rzeczą do zrobienia. Jeśli nie znają się Państwo na samochodach, mogą Państwo wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Jednak praca przy własnym samochodzie może pomóc w pewnych momentach i jest to oszczędność pieniędzy. Oto kilka wskazówek, które można wykonać, aby rozpocząć naukę o pracy na swoim samochodzie:

  • Praca na starym samochodzie – Zacznij od pracy na starszym samochodzie. Obserwuj części i pobrudzić sobie ręce.
  • Uzyskaj poradę – Możesz uzyskać poradę od przyjaciela lub członka rodziny, ponieważ jest wiele osób, które uwielbiają pracować przy swoich samochodach. Pozwól im wskazać rzeczy i przeprowadzić Cię przez niektóre z procesów.
  • Tutoriale – Obejrzyj samouczek naprawy, aby zapoznać się z funkcjami samochodu.
  • Instrukcja obsługi samochodu – Przeczytaj instrukcję obsługi swojego samochodu.
  • Obserwuj profesjonalistów – Jeśli zabierasz samochód do warsztatu, zapytaj, czy możesz obserwować proces, a następnie obserwuj, co robią mechanicy.
  Dlaczego Volvo zaprzestało produkcji modelu xc70?

Jakie samochody są najłatwiejsze do naprawy?

Istnieje wiele samochodów, które można łatwo naprawić. Szczególnie dotyczy to starszych samochodów. Nowsze samochody mają więcej technologii, co utrudnia pracę na nich niespecjalistycznym osobom. Niektóre modele, które są łatwiejsze do pracy to:

  • Jeep Wrangler
  • Toyota Corolla
  • Subaru BRZ
  • Toyota Tacoma
  • Chevrolet Silverado
  • Lada Niva

Czy samochody elektryczne są łatwe w obsłudze?

Samochody elektryczne są bardziej skomplikowane w obsłudze dla przeciętnego człowieka. Nie mają one silnika z przodu. Nie posiadają również większości części, które posiadają inne samochody, więc są łatwe w utrzymaniu i nie wymagają wielu napraw. Są jednak pewne części, takie jak płyn hamulcowy, które nie są łatwe w obsłudze w samochodach elektrycznych ze względu na ich skomplikowane systemy.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z