Czy warto pokrywać używany samochód warstwą podkładową?


Pokrycie lakierem podkładowym każdego samochodu zapewni, że samochód będzie chroniony przed rdzą. Nowsze samochody są czasami objęte specjalnymi gwarancjami prosto z fabryki, co oznacza, że nie ma potrzeby dodatkowego zabezpieczania ich przed rdzą, dopóki gwarancja jest nienaruszona.

Z drugiej strony, powlekanie używanego samochodu wydaje się być bardziej logicznym pomysłem. Szczególnie, jeśli planujesz zatrzymać samochód na jakiś czas. Jeśli mieszkasz w klimacie, który doświadcza wielu niekorzystnych warunków pogodowych, lub jest dużo soli na drodze, zabezpieczenie przed rdzą jest bardzo zalecane.

Wiele osób uważa jednak, że powłoka ochronna powinna być środkiem proaktywnym, a nie aktywnym. Oznacza to, że należy pokryć samochód zanim jeszcze opuści on salon sprzedaży, a w przypadku samochodów używanych pokrywanie lakierem ma mniejszy sens, ponieważ samochody używane są już w pewnym stopniu dotknięte rdzą.

Bez względu na to, czy posiadasz nowy czy używany samochód, pokrycie go warstwą podkładową zapewnia dodatkową, bardzo pożądaną ochronę. Można skutecznie pokryć używany samochód, jeśli szlifowanie i szlifowanie wszystkich miejsc rdzy przed nałożeniem podkładu. Jeśli zrobi się to dobrze, nie ma różnicy między pokryciem nowego i używanego samochodu.

Co to jest powłoka podkładowa?

Powłoka podkładowa zasadniczo blokuje reakcję tlenu i wilgoci z gołym metalem, nie powodując korozji ani rdzawych plam. Jest to równomiernie i dokładnie nałożona na podwozie samochodu folia ochronna, która chroni podwozie przez długi czas.

Spód samochodu jest dość wrażliwą częścią samochodu z powodu ciągłej ekspozycji na wilgoć. Jeśli połączymy to z ciągłym odpryskiwaniem kamieni i niską jakością nawierzchni, po kilku latach podwozie samochodu może zostać poważnie poobijane, co prowadzi do rdzy i korozji.

Istnieje kilka różnych metod ochrony przed rdzą, a jedną z najczęstszych jest powlekanie lakierem podkładowym. Polega ona na nałożeniu substancji na bazie smoły na miejsca narażone na korozję. Spraye olejowe Drip/Dripless są również dość powszechnym sposobem zabezpieczania samochodu przed rdzą.

Wszystkie trzy z nich kosztują od 100-200 dolarów i powinny być powtarzane co roku. Wszystkie trzy z nich wykorzystują substancje, które twardnieją po ich zastosowaniu w celu uszczelnienia wszystkich wrażliwych obszarów. Najważniejsze jest to, że są one stosowane na czystej powierzchni, w przeciwnym razie, mogą nawet pogorszyć problem.

Powłoka podkładowa używanego samochodu

Nie jest prawdą, że wszystkie używane samochody zostały już poważnie dotknięte rdzą, której nie da się naprawić. Takie miejsca muszą być wyszlifowane drobnoziarnistym papierem ściernym, odtłuszczone, zagruntowane i pomalowane przed nałożeniem warstwy podkładowej.

Undercoating nie tylko chroni samochód przed rdzą i korozją, ale także chroni już uszkodzone obszary. I dodatkowa warstwa ochrony dla używanego samochodu ma więcej sensu w porównaniu do nowszego samochodu, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę, że większość nowszych samochodów są rzeczywiście objęte jakimś rodzaju gwarancji.

Niektóre części świata są dotknięte korozją bardziej niż inne, a jeśli zastosujesz powłokę zgodnie z zaleceniami, możesz nawet obniżyć swoje składki ubezpieczeniowe. Co więcej, jeśli Twój samochód jest chroniony, może również zachować większą wartość, co jest niezwykle korzystne, gdy przychodzi czas na jego sprzedaż.

Różnice między zabezpieczeniem antykorozyjnym a ochroną przed rdzą

Niewiele osób wie, że te dwa terminy nie są tożsame. Odporność na rdzę polega na nałożeniu warstwy przeważnie gumowanych produktów uszczelniających lub innej powłoki odstraszającej rdzę na określone powierzchnie, które są uważane za podatne na korozję.

Z drugiej strony, ochrona przed rdzą jest procesem, w którym producent wprowadza specyficzne właściwości antykorozyjne do samego panelu. I to jest właśnie różnica między nowoczesnymi samochodami a starszymi. W nowszych samochodach stosuje się więcej aluminium i stali ocynkowanej, które są znane z właściwości antykorozyjnych.

Materiały te są z natury mniej podatne na rdzewienie, zwłaszcza jeśli są pokryte zaawansowaną powłoką elektroniczną, która polega na elektrycznym ładowaniu paneli nadwozia samochodu w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa, że panel wejdzie w reakcję z wilgocią i tlenem.

Niektóre formy zabezpieczenia przed rdzą, takie jak strategicznie umieszczony moduł elektroniczny, który wysyła stały prąd elektroniczny, są wykonane tak, aby oferować takie same rezultaty jak fabryczny e-coat. Wszystkie te środki ochrony przed rdzą są dość nowe, co oznacza, że wiele używanych samochodów nie oferuje takich właściwości.

Dział FAQ

Czy roztwory podkładowe są toksyczne?

Podobnie jak wiele innych produktów bogatych w substancje chemiczne, roztwory podkładowe są rzeczywiście toksyczne, zwłaszcza w stanie nieutwardzonym. Oznacza to, że należy zawsze używać środków ochronnych, takich jak okulary i rękawice.

Niektóre badania wykazały, że poziomy toksyczności są niezwykle wysokie, co oznacza, że zawsze należy zachować szczególną ostrożność podczas pracy z tymi produktami. Jest to również powód, dla którego takie rzeczy należy pozostawić doświadczonemu profesjonaliście.

Jak dobrze radzą sobie elektroniczne moduły antykorozyjne?

Strategicznie rozmieszczone moduły elektroniczne, które wysyłają stały prąd elektryczny przez całe panele samochodu, wydają się kosmiczne, ale ta technologia jest już od dawna znana. Metalowe powierzchnie znajdujące się na podziemnych zbiornikach i łodziach są chronione przez te moduły przez dziesiątki lat.

Różnica polega jednak na tym, że powierzchnie te są prawie zawsze mokre. Oznacza to, że przewodzenie sygnału jest zawsze silne, ale panele karoserii samochodu nie zawsze są mokre, co oznacza, że ta metoda ochrony niekoniecznie jest najlepszym wyborem, jeśli chodzi o samochody.

Jak długo działa lakier podkładowy?

Większość lakierów podkładowych wystarcza na rok lub dwa. Niektóre z nich mogą działać nawet dłużej, ale generalnie należy je sprawdzać po kilku lub kilkunastu miesiącach. Jeśli zapłacisz więcej wcześniej, i zrobiłeś wszystko, co konieczne przed nałożeniem go, może nawet trwać kilka lat.

Wszystko zależy od tego, jak często samochód jest napędzany, warunki pogodowe, gromadzenie się soli, jakość podkładu i aplikacji powłoki. Po prostu upewnij się, że sprawdzasz aplikację co kilka miesięcy lub tak, a jeśli napotkasz jakiekolwiek pęknięcia, pamiętaj, aby usunąć powłokę i zastosować nową.

Recent Posts