Hyundai i20 vs Renault Clio – który jest lepszy?

Hyundai i20

Jeśli jesteś rodzinnym mężczyzną i chcesz mieć samochód, który nie jest zbyt duży lub zbyt mały, taki, który nie jest zbyt tani lub zbyt drogi, lub taki, który nie jest zbyt luksusowy, ale też nie jest tani, powinieneś skupić swoją uwagę na kompaktowych hatchbackach. Powodem, dla którego mówimy hatchbacki jest to, że te małe, ale przestronne samochody są idealnym połączeniem wszystkiego w jednym pakiecie.

To jest powód, dla którego hatchbacki stały się tak niezwykle popularne i dlaczego prawie wszystkie renomowane marki (poza USA) nadal oferują wiele modeli hatchback. Sam postęp przemysłu motoryzacyjnego pozwala nam cieszyć się hatchbackiem, który w środku czuje się jak znacznie większy samochód, ale nadal zachowuje wszystkie zalety, które zwykle kojarzą się z hatchbackiem.

W tym artykule porównamy dwóch zaciekłych rywali w tym segmencie – Hyundai i20 oraz Renault Clio. Model i20 jest obecny na rynku od około 15 lat, a teraz doczekał się trzeciej, znacznie ulepszonej generacji. Renault Clio z drugiej strony istnieje od ponad 22 lat i jest w jego 5 iteracji, co oznacza, że to powinno być dobre.

Będziemy umieścić te dwa hatchbacki przez obszerny test head-to-head i powiedzieć, dlaczego należy przejść do jednego nad drugim. A więc Hyundai i20 vs Renault Clio – który jest lepszy?

Hyundai i20

Cenowo, obecny Hyundai i20 nie należy do najtańszych hatchbacków w tym segmencie, co jest dla wielu zaskoczeniem, ale faktycznie jest tego wart. Na początek, i20 dostaje dwa silniki do wyboru, mniejszy 1,0L 3-cylindrowy silnik z 100 KM lub 1,2L 4-cylindrowy silnik z 87 KM. FWD jest jedyną opcją dla i20, ręczny jest standardową skrzynią biegów, podczas gdy automat jest dostępny jako opcja.

  Hyundai Elantra GT Niezawodność

Jeśli naprawdę lubisz i20, ale nie jesteś zbyt pewny co do wydajności, powinieneś skupić się na i20 N. i20 N kosztuje dużo więcej pieniędzy, ale dostaje naprawdę potężny 1,6L 4-cylindrowy z 204 KM i z czasem 0-60mph 6,7 sekundy. Nawet jeśli normalne modele i20 nie są niczym szczególnym do jazdy, i20 N na pewno jest.

Wygląd zewnętrzny jest znacznie poprawiony w stosunku do poprzedniego modelu, ale i20 nie będzie nikogo zachwycać. Wnętrze wygląda nowocześnie i jest naprawdę logicznie rozplanowane, co ułatwia zrozumienie i korzystanie z niego podczas jazdy. Niezawodność jest doskonała, ponieważ Hyundai prawie zawsze udaje się dostarczyć na tym froncie w dzisiejszych czasach.
Praktyczność jest w porządku, nic specjalnego dla klasy, co oznacza, że można spakować dorosłego z tyłu, ale nie jest to coś, co powinieneś zrobić często. Widoczność jest dobra, przestrzeń bagażnika jest dość duża, a ogólna lista wyposażenia jest wystarczająca.

Renault Clio

Renault Clio kosztuje o kilka tysięcy dolarów/euro mniej w porównaniu do i20, co nie jest zaskoczeniem. Jednak Renault Clio oferuje znacznie szerszą paletę silników, zaczynając od rzędowego 3-cylindrowego silnika 1.0L o mocy 91 KM lub 100 KM lub bardziej zdolnego 4-cylindrowego 1.4L o mocy 130 KM. Clio występuje również w wersji z silnikiem wysokoprężnym dzięki 4-cylindrowemu silnikowi o pojemności 1,5 l i mocy 85 KM.

Najnowsze Clio jest również dostępny jako hybryda, co oznacza, że można go dostać z 1,6L 4-cylindrowy silnik benzynowy oprócz silnika elektrycznego dla łącznej mocy 144 KM. Na szczycie, siedzi Clio RS/Trophy, 200hp/220hp 1.6L 4-cylindrowy hot hatchback, który może zrobić 0-60mph w 6,9/6,6 sekundy, który jest prawie identyczny do i20 N.

  Hyundai Ioniq 5 vs Tesla Model 3 - który jest lepszy?

Design-wise, Renault Clio wygląda naprawdę dobrze te dni, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, co jest ogromną poprawą w stosunku do starszych modeli, które często wydawały się nieco niezdecydowany. Wrażenia z jazdy są dość normalne, z wyjątkiem Clio RS, który czuje się jak wybuch do jazdy.

Niezawodność jest w porządku, ale jest wiele miejsca do poprawy tutaj. Praktyczność jest naprawdę dobra w swojej klasie, ponieważ Clio oferuje duży drugi rząd siedzeń i przyzwoitej wielkości bagażnik.

Verdict – The Renault Clio is better

Chociaż Hyundai i20 jest ogólnie naprawdę dobrym samochodem, Clio bierze go, ponieważ oferuje zarówno hybrydę, jak i silnik diesla, podczas gdy i20 nie. Po drugie, Clio oferuje więcej miejsca zarówno w bagażniku, jak i na tylnych siedzeniach, co oznacza, że jest to ogólnie lepszy samochód rodzinny. Design-wise, Clio również bierze go zarówno wewnątrz i na zewnątrz, ale i20 również wygląda dobrze, zwłaszcza wewnątrz.

Niezawodność to miejsce, w którym fale wydają się odwracać, ponieważ i20 jest zauważalnie bardziej niezawodnym samochodem. Jeśli lubisz bardziej dynamiczne wrażenia, powiedziałbym, że i20 jest w tym lepszy, podczas gdy Clio jest bardziej komfortowy. W sumie oba te hatchbacki są dobre, ale Clio ma po prostu więcej zalet.

FAQ Section

Czy Hyundai i20 jest bardziej wydajny niż Renault Clio?

Jeśli chodzi o wydajność, te dwa są prawie identyczne, jak można oczekiwać, aby uzyskać około 48MPG z porównywalnych modeli zasilanych benzyną. Jednak, gdzie Clio nie bierze przewagę, ponieważ jest dostępny z silnikiem wysokoprężnym, który może zwrócić do 65MPG, który jest znacznie lepszy niż wszystko, co można uzyskać z i20.

  Najczęstsze problemy z Hyundai Venue

Ponadto, nie możemy zapomnieć, że Clio jest również dostępny jako hybryda, która może zwrócić do 65MPG łącznie, jak również.

Czy Hyundai i20 jest bezpieczniejszy niż Renault Clio?

Renault Clio również wydaje się być bezpieczniejszym samochodem, ponieważ został nagrodzony oceną 5 gwiazdek Euro NCAP, podczas gdy i20 otrzymał 4 z 5 gwiazdek. Powodem, dla którego i20 nigdy nie osiągnął swojego pełnego potencjału jest to, że nie zapewnia wystarczająco dużo w kategorii pomocy w zakresie bezpieczeństwa, gdzie uzyskał tylko 67%, podczas gdy Clio uzyskało 75%.

Ponadto Clio jest lepsze zarówno w przypadku bezpieczeństwa dorosłych, jak i dzieci, podczas gdy i20 jest nieco lepszy, jeśli chodzi o pieszych.

Czy Hyundai i20 N jest lepszy od Renault Clio RS?

Zarówno Renault Clio RS jak i Hyundai i20 N to świetne samochody, co oznacza, że wybór zwycięzcy jest dość trudny. Powiedziałbym, że zwykły i20 N jest lepszy niż Clio RS, ale jeśli uaktualnisz do modelu Clio RS Trophy, zdasz sobie sprawę, że te dwa mogą handlować ciosami przez wiele dni.

i20 ma szybszy czas 0-60mph, jest lżejszy, ma większy moment obrotowy i ma tendencję do szybszych czasów okrążenia. Z drugiej strony, Trophy RS ma wyższą prędkość maksymalną, wydaje się mieć lepsze hamulce i trochę więcej mocy przy 220 KM.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z