Jaki jest najszybszy samochód elektryczny?

EV powoli stają się coraz bardziej popularne, a wraz z takim wzrostem ogólnej popularności, marki EV zaczynają obejmować wiele różnych segmentów samochodów. Tesla zaczynała od jednego samochodu sportowego, dziś Tesla sprzedaje 4 różne modele.

Producenci tacy jak Audi, VW, Mercedes, Jaguar były nigdzie w pobliżu głównego nurtu EV, ale wszystkie te marki oferują wiele różnych EV jako część ich składu dzisiaj. Prawdopodobnie najszybszym samochodem elektrycznym jest Rimac C_Two lub Aspark Owl z deklarowanym czasem 0-60mph wynoszącym 1,8/1,7 sekundy.

Najszybszym elektrycznym sedanem jest zupełnie nowa Tesla Model S Plaid edition. Ten wariant Modelu S jest podobno w stanie osiągnąć czas 0-60mph poniżej 2 sekund, co jest całkowicie szalone dla 4-miejscowego samochodu rodzinnego. Porsche Taycan Turbo S osiąga czas 0-60mph około 2,3 sekundy w najlepszym przypadku.

Najszybszym elektrycznym SUV-em na rynku jest Tesla Model X z czasem 0-60mph wynoszącym 2,7 sekundy, a wkrótce wypuszczony Model X Plaid ma deklarowany czas 0-60mph wynoszący 2,5 sekundy. Te liczby są niespotykane, jeśli chodzi o SUV-y i pokazują tylko, jak wielką siłę posiada silnik elektryczny.

Najszybsze supersamochody/hipersamochody EV

Szybkie, drogie, stylowe i egzotyczne. Elektryczne supersamochody i hipersamochody są powoli wprowadzane do produkcji przez wielu różnych debiutantów i długoletnich producentów samochodów sportowych. Marki takie jak Rimac, Aspark, Lotus, Pininfarina, Neo i Tesla zamierzają wypuścić swoją wersję ostatecznego supersamochodu elektrycznego.

Zaczynając od Rimaca i legendarnego już Concept One, Mate Rimac, chorwacki przedsiębiorca rozpoczął swoje przedsięwzięcie EV w 2007 roku, kiedy to zamienił BMW 323i z 1984 roku na silnik elektryczny, który później pobił rekord Guinnessa w kategorii najszybszego samochodu elektrycznego na świecie. Po sukcesie modelu Concept One, Rimac jest gotowy do wypuszczenia modelu C_Two.

  Czy akumulatory samochodów hybrydowych mogą eksplodować?

C_Two oferuje nowy poziom osiągów dzięki elektrycznemu układowi napędowemu o mocy 1900 KM, prędkości maksymalnej 256 mph i momentowi obrotowemu 2300 Nm. Pininfarina Batista również korzysta z tego samego układu napędowego, a Lotus Evija oferuje podobną moc, ale waży o 100 kg mniej niż Rimac, a jego prędkość maksymalna wynosi ponad 215 mil na godzinę.

Aspark Owl ma najwyższy deklarowany czas 0-60mph wynoszący 1,69 sekundy, prędkość maksymalną 249mph i limitowaną serię 50 pojazdów. Warto wspomnieć, że Tesla planuje również wypuścić Teslę Roadster za kilka lub kilkanaście lat, a Roadster powinien również wykonać sprint 0-60mph w mniej niż 2 sekundy.

Najszybsze elektryczne sedany

Prawdopodobnie najbardziej konkurencyjnym segmentem EV w tej chwili jest segment elektrycznych sedanów. Marki takie jak Porsche, Audi, Mercedes i Volvo starają się konkurować z Teslą o najlepszego elektrycznego sedana na rynku.

Ale najszybszym elektrycznym sedanem jest zdecydowanie Tesla Model S Plaid edition. 1000 KM elektryczny sedan z 1,99 sekundy deklarowany czas 0-60mph i prędkość maksymalna 200mph czyni go najszybszym elektrycznym sedanem, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany.

Porsche Taycan Turbo S nie może równać się z tymi liczbami, ale Taycan Turbo S nie jest slouch. Taycans szczytowa moc jest oceniana na 761 KM, który jest dobry dla 0-60mph czas 2,3 sekundy i prędkość maksymalna około 160mph.

Audi również niedawno dołączył do partii z jego oszałamiająco wyglądający Audi RS E-Tron GT. E-Tron jest oparty w dużej mierze na Porsche Taycan, ale nie jest tak potężny ani tak szybki jak Taycan. Te trzy modele to najszybsze i najbardziej sportowe elektryczne sedany dostępne na rynku.

  Najlepsze samochody typu hatchback dla wysokich kierowców

Najszybsze elektryczne SUV-y

Elektryczne SUV-y są prawdopodobnie najbardziej imponujące z nich wszystkich. SUV-y nigdy nie były budowane z myślą o szybkości czy atletyczności, ale Tesla z pewnością tak nie uważa. Poza Modelem X, istnieje tylko kilka innych elektrycznych SUV-ów, które mogą się do niego zbliżyć, jak Faraday Future czy Rivian R1T/R1S.

Obecna Tesla Model X osiąga 60mph z postoju w mniej niż 3 sekundy, 2,7 sekundy to najwyższy uzasadniony czas 0-60mph, jaki Model X kiedykolwiek uzyskał. Ale nowy Plaid Model X ma przesunąć granicę elektrycznego SUV-a jeszcze dalej z niedorzecznym, deklarowanym czasem 0-60mph wynoszącym 2,5 sekundy. Nieźle jak na coś, co wygląda jak plama.

W najwyższej specyfikacji Faraday Future powinien produkować około 1000 KM, a Faraday twierdzi, że czas 0-60mph może nawet spaść do 2,2 sekundy. Dane te nie są jeszcze w pełni potwierdzone, ale z taką mocą Faraday prawdopodobnie osiągnie czas w granicach 2-3 sekund.

Rivian R1T/R1S jest również naprawdę szybkim elektrycznym SUV-em. Rivian twierdzi, że ten SUV jest dobry dla około 753 KM, które powinny, w teorii, Rivian 3 sekundy 0-60mph samochód. Wszystkie te liczby są niesamowite jak na SUV-a i jeśli to jest przyszłość, to możemy potrzebować specjalnych praw jazdy dla takich samochodów.

FAQ Section

Jaki jest najszybciej przyspieszający samochód spalinowy?

Samochody spalinowe nie są tak sprawne, jak niektóre samochody elektryczne i prawdopodobnie nigdy nie będą. Silniki spalinowe są zaprojektowane tak, aby oferować moc szczytową w pewnym zakresie obrotów, co oznacza, że silniki spalinowe muszą się rozpędzić, aby uzyskać maksymalną moc.

  Który samochód hybrydowy ma najwięcej koni mechanicznych?

Oznacza to, że samochody spalinowe nie mogą zapewnić początkowy cios silnik elektryczny robi, co oznacza, że mamy mniej więcej osiągnęła szczyt 0-60mph razy samochodów spalinowych. Najszybciej przyspieszającymi samochodami spalinowymi dostępnymi w sprzedaży są Porsche 911 Turbo S i Bugatti Chiron. Oba osiągają 60mph w około 2,4-2,5 sekundy.

Jak szybkie mogą być samochody elektryczne?

Jesteśmy dopiero na początku ery EV, ale prędkości maksymalne, które w końcu osiągniemy, mogą nie być wystarczająco dobre, aby dorównać samochodom spalinowym. Nawet jeśli samochody ICE nie są porównywalne, jeśli chodzi o przyspieszenie, ale jeśli chodzi o prędkość maksymalną, EV nie mogą się równać ze starym dobrym, brudnym silnikiem na paliwa kopalne.

Silniki elektryczne nadal nie oferują takiej prędkości maksymalnej, jak na przykład Bugatti Chiron. Kilka lat temu Chiron osiągnął prędkość 300 mil na godzinę, a EV raczej nigdy nie dorówna lub przewyższy takich prędkości.

Czy jesteśmy gotowi na EV?

Nie do końca. EV stają się coraz lepsze, podobnie jak infrastruktura. Ale poziomem zaawansowania i łatwością obsługi nie dorównują samochodom spalinowym, zwłaszcza jeśli mieszkasz w kraju, który jest na szarym końcu rewolucji.
Ale przez kilka lat, to może się zmienić. Do tego czasu możemy cieszyć się samochodami ICE, i nawet jeśli czasy 0-60mhp są znacznie wolniejsze, czas 0-60mph poniżej 3 sekund nie jest uważany za powolny w żaden sposób.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z