Najczęstsze problemy z Peugeotem Bipperem

Peugeot Bipper to mały rodzinny / towarowy van produkowany przez Peugeot w latach 2008-2017. Bipper dzieli swoją platformę z takimi jak Citroen Nemo i Fiat Fiorino. Bipper został zaprojektowany tak, aby pasować pod większym Peugeot Partner i jest przeznaczony głównie do użytku wewnątrz miasta, ale może utrzymać się na autostradzie bez żadnych problemów.

W tym artykule mamy zamiar wymienić wszystkie wspólne problemy z Peugeot Bipper i powiedzieć, co trzeba zwrócić uwagę, jeśli jesteś na rynku dla używanego przykładu. Bipper wydaje się doświadczać problemów z łańcuchem rozrządu, który rzeczywiście jest naprawdę poważny i może spowodować awarię całego silnika.

Inne problemy obejmują problemy z turbosprężarką, problemy ze skrzynią biegów, zawieszeniem i samochód traci moc pod przyspieszeniem. Rzeczywistość jest taka, że większość z nich była używana do celów komercyjnych i istnieje duża szansa, że nie były one utrzymywane wszystko tak prawidłowo.

Jeśli jednak uda Ci się znaleźć zadbany egzemplarz z niezbyt dużą ilością kilometrów na zegarze, prawdopodobnie będziesz się nim cieszyć. Może nie jest to najbardziej niezawodny Peugeot van w historii, ale jest w stanie wytrzymać próbę czasu i jest odpowiednio zadbany.

Problemy z łańcuchem rozrządu

Problemy z łańcuchem rozrządu są jednymi z najgorszych problemów, jakie może napotkać każdy silnik, ponieważ zazwyczaj zaczynają się one od niewielkich rozmiarów i często są trudne do zauważenia. Jeśli nie zostaną one zauważone wystarczająco szybko, mogą bardzo łatwo doprowadzić do poważnych problemów z całym silnikiem. Nie wszystkie silniki są takie same, jeśli chodzi o problemy z rozrządem, ponieważ silnik 1,6L Prince jest zdecydowanie gorszy.

  Wszystko o 2023 Peugeot e-Partner

Sam łańcuch rozrządu powinien być sprawdzany co 50 000 mil lub tak. Jeśli wyczuwasz jakiekolwiek pukanie lub hałas pochodzący z wnęki silnika, upewnij się, że sprawdzisz napinacz pod kątem wszelkich oznak gry. Zawsze upewnij się, aby wymienić łańcuch/napinacz, gdy natkniesz się na któryś z tych elementów.

Problemy ze skrzynią biegów

Bipper jest dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, z których obie mają kilka odrębnych problemów, na które warto zwrócić uwagę. Automatyczna skrzynia biegów jest znana z poślizgu biegów i potencjalnych problemów ze szlifowaniem. Pierwszy z nich jest spowodowany nadmiernym obciążeniem i brakiem smarowania, podczas gdy pierwszy jest również spowodowany brakiem smarowania lub potencjalnym całkowitym brakiem oleju przekładniowego.

Manualna skrzynia biegów może cierpieć z powodu problemów związanych ze sprzęgłem. Mówi się, że te problemy prawie zawsze prowadzą do postrzępionej linki sprzęgła, która sprawi, że pedał sprzęgła będzie naprawdę ciężki do zaangażowania. W większości przypadków można to rozwiązać po prostu wymieniając linkę.

Problemy z zawieszeniem

Ponieważ samochody te są często używane do przewożenia różnego rodzaju ładunków, zawieszenie, na którym siedzą, jest zaprojektowane tak, aby poradzić sobie z całym dodatkowym obciążeniem. Jednak elementy zawieszenia są zużywalne, co oznacza, że prawdopodobnie w końcu ulegną awarii. Najbardziej problematyczny aspekt zawieszenia w Peugeot Bipper jest związany z łożyskami zawieszenia z przodu.

Jedynym sposobem na całkowite rozwiązanie tego problemu jest po prostu wymiana łożyska w razie potrzeby. Najczęstszymi objawami związanymi z łożyskami są nadmierne odgłosy stukania dochodzące z przodu, zwłaszcza podczas pokonywania nierówności drogi i/lub nierówności prędkości.

  Wspólne problemy z Peugeot Rifter

Samochód traci moc pod wpływem przyspieszenia

Ostatnim problemem Peugeot Bipper, o którym będziemy dziś wspominać, jest ten związany z gorszym przyspieszeniem w różnych okolicznościach. Jeśli dzieje się to podczas zimnej pogody, szczególnie w przypadku silnika wysokoprężnego HDI, istnieje szansa, że masz problemy z wtryskiwaczami, które będą wymagały czyszczenia. Dodanie niektórych właściwych dodatków do paliwa powinno również pomóc w proaktywnym rozwiązaniu tych problemów.

Inne problemy mogą być związane z pompą paliwową samochodu, która jest bolącym punktem dla niektórych silników Peugeot używanych z Bipper. Jeżeli samochód stoi, pracuje nierówno lub nie chce zapalić, należy sprawdzić pompę paliwową. Wreszcie, zawór EGR może również zawieść w wielu modelach Peugeot z lat 2010-2015, więc jeśli wyczuwasz nadmierne palenie, złe MPG, brak mocy i nierówne obroty, sprawdź zawór recyrkulacji spalin.

Sekcja FAQ

Czy Peugeot Bipper to dobry samochód?

Z około 2,5 metra sześciennego przestrzeni w przestrzeni ładunkowej, Bipper jest naprawdę praktycznym i gołym vanem Peugeot, który doskonale pasuje do potrzeb wielu osób. Często można zobaczyć je na ulicach miast, ponieważ są one stosunkowo popularnym środkiem transportu dla małych i średnich firm. Ogólnie rzecz biorąc, Bipper jest dobrym samochodem, jeśli jest wystarczająco dobrze utrzymany.

Jeśli natkniesz się na przykład z podejrzanymi zapisami serwisowymi lub dużą ilością mil na zegarze, należy się wahać, nawet jeśli cena jest naprawdę dobra. Ponieważ są to samochody używane głównie do celów komercyjnych, często nie są tak dobrze utrzymane jak samochody używane do transportu rodzin i osób indywidualnych.

  Wszystko o 2023 Peugeot e-208

Ile mil może przejechać Peugeot Bipper?

Jeśli przestrzegasz wytycznych serwisowych i nie nadużywasz go, Bipper powinien z łatwością wytrzymać od 150 000 do 200 000 mil bez konieczności przeprowadzania poważnych remontów mechanicznych. Bipper został zaprojektowany z myślą o środowisku miejskim, a jego mechanika została zaprojektowana tak, aby wytrzymać wiele stresów, ale to nie znaczy, że Bipper może być pozostawiony sam sobie.

Wspomniane wcześniej problemy z rozrządem są tego najlepszym przykładem, ponieważ mogą zniszczyć silnik, a tym samym sprawić, że samochód nie będzie działał zbyt długo. Jednakże, jeśli złapiesz wszystkie te problemy w odpowiednim czasie i zrobisz minimum, powinieneś być w stanie osiągnąć wysokie przebiegi.

Czy można holować Peugeot Bipper?

Peugeot Bipper nigdy nie był przeznaczony do poważnego holowania, ale może holować do 1300kg/2,900lbs. Jednak nie wszystkie modele Bippera są oceniane tak samo, co oznacza, że należy sprawdzić spód haka holowniczego, aby zobaczyć maksymalny udźwig dla konkretnego Bippera.

Jeśli zdecydujesz się na holowanie za pomocą Beepera, dobrym pomysłem jest użycie hamulców przyczepy dla wszystkiego, co jest cięższe niż 500kg/1,100lbs.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z