Niezawodność Porsche vs. Ferrari – która jest lepsza?

Zarówno Porsche, jak i Ferrari zajmują się produkcją ekscytujących, ekskluzywnych i szybkich samochodów luksusowych i egzotycznych. Jednak podchodzą do tego w zupełnie inny sposób. Porsche jest wyrachowane. Jest konserwatywne, ale wyraziste. I co najważniejsze, jest bardziej przystępne, jak zegarek Omega.

Ferrari, z drugiej strony, jest legendą. Przyciąga uwagę i jest ekskluzywne, tak jak zegarek Rolex. Szanse na zobaczenie Ferrari na co dzień są dość rzadkie, z wyjątkiem kilku miast, w których jeżdżą supersamochody, takich jak Monako. Porsche, jednak, są o wiele bardziej powszechne i mniej okazji, aby zauważyć jeden.

Takie cechy odgrywają główną rolę, jeśli chodzi o niezawodność. Większość Porsche jest stworzona do jazdy dzień w dzień. Możesz polegać na stabilnym niemieckim Porsche, które będzie niezawodne, bez względu na warunki i przebieg.

Ferrari, z drugiej strony, są włoskie. Podobnie jak ich rodacy, są o wiele bardziej temperamentne. Nigdy nie wiadomo, co może stać się z Ferrari. Bez cienia wątpliwości, Porsche są bardziej niezawodne, ale Ferrari mają kilka sztuczek, które wyrównują szanse.

Porsche stawia na niezawodność

Według wielu indeksów niezawodności samochodów z ostatnich kilku lat, Porsche plasuje się w czołówce. Nie było tak jeszcze dziesięć czy dwie dekady temu, kiedy Porsche walczyło o niezawodne samochody, które odpowiadałyby cenie zwykle kojarzonej z Porsche.

Jednak w ciągu ostatnich kilku lat Porsche zdołało zakasać rękawy i osiągnąć pozycję numer 2 na liście rankingowej J.D. Power, pokonane jedynie przez Lexusa. Według osób wtajemniczonych w sprawy Porsche, powodem, dla którego Porsche jest tak niezawodne, jest fakt, że pracownicy Porsche traktują niezawodność jako ważny priorytet.

  Czy Porsche to supersamochód?

Innym powodem, dla którego Porsche jest tak niezawodne, jest fakt, że wielu właścicieli Porsche utrzymuje swoje samochody zgodnie z przeznaczeniem. Odpowiednia konserwacja odgrywa ogromną rolę w długoterminowej niezawodności i klienci Porsche o tym wiedzą, mimo że koszty serwisowania Porsche są czasami astronomiczne.

Najbardziej niezawodnym modelem Porsche jest Porsche 911, dzięki dekadom prób i błędów oraz niewiarygodnie kompetentnej i wytrwałej bazie klientów. Najmniej niezawodnym modelem Porsche jest Boxster, ale poziom niezawodności wciąż jest powyżej średniej branżowej.

Ferrari jest bardziej zabawne niż niezawodne

Niezawodność Ferrari po prostu nie jest na równi z Porsche, ponieważ Porsche ma VAG, a Ferrari ma Ferrari. To powiedziawszy, Ferrari kupuje się z emocjami i prowadzi z emocjami, a w takich okolicznościach poziomy niezawodności i użyteczności są nieco rozmyte.

I tak powinno być, jeśli prowadzisz supersamochód Ferrari Rosa Corsa z silnikiem średnim. To powiedziawszy, Ferrari powinny być również napędzane regularnie, aby działać prawidłowo, ale to rzadko, ponieważ wartości związane z Ferrari są bardzo zależne od poziomu użytkowania i zgromadzonych mil.

Oznacza to, że wiele Ferrari są podejmowane tylko na specjalne okazje, co może być szkodliwe dla niektórych mechanicznych i elektrycznych aspektów Ferrari. Na przykład, wszystkie modele Ferrari powinny być pozostawione podłączone do ładowarki, w przeciwnym razie, bateria wyczerpie się szybko.

Jeśli tak się stanie, kilka różnych elementów może ulec awarii, co może skutkować wygórowanymi kosztami naprawy. Ferrari są stworzone, aby dostarczać emocji i wydajności, podczas gdy Porsche są nieco bardziej „regularne” w większości przypadków. Odgrywa to ogromną rolę w niezawodności i kosztach utrzymania.

  Czy Porsche Cayenne jest dobre w terenie

Koszty utrzymania Porsche są drogie, Ferrari są niebotycznie wysokie

Ogólnie rzecz biorąc, zarówno Ferrari, jak i Porsche są jednymi z najdroższych marek, jeśli chodzi o koszty utrzymania. Jednak w przypadku Ferrari koszty zakupu i utrzymania są znacznie wyższe. Mimo, że Porsche są również drogie w utrzymaniu, nie są one nigdzie w pobliżu Ferrari.

Ferrari jest symbolem najwyższego statusu, zwłaszcza jeśli weźmiesz pod uwagę koszty utrzymania. Ale co Ferrari robi dobrze jest to, że z każdym nowym Ferrari kupić, otrzymasz bezpłatny 7-letni serwis i plan konserwacji wliczone w cenę, i można przedłużyć ten plan do 15 lat.

Rozszerzenie planu zwykle kosztuje 4-5 tys. dolarów, a modele 8-cylindrowe będą kosztować mniej w porównaniu do samochodów 12-cylindrowych, zwłaszcza supersamochodów z silnikiem V12 w środku. Porche nie oferuje tak długiego pakietu serwisowego, ale koszty utrzymania nie są tak wysokie.
Mimo to, zakup Ferrari, które nie jest objęte takim pakietem, może być finansowym samobójstwem, zwłaszcza jeśli posiadasz niektóre z bardziej limitowanych edycji klasycznych modeli Ferrari. Części zamienne do Porsche są w większości przypadków łatwo dostępne, czego nie można powiedzieć o Ferrari.

FAQ

Jaka jest zasadnicza różnica między Ferrari i Porsche?

Ferrari są bardziej ekskluzywne, bardziej luksusowe, bardziej pożądane i droższe. Porsche są bardziej praktyczne, bardziej niezawodne, tańsze w zakupie, ale wciąż luksusowe.

Każde Ferrari jest klasyfikowane jako supersamochód, podczas gdy Porsche produkuje kilka modeli, które łatwo pomylić z Audi lub BMW. Ferrari tego nie robi i to jest jeden z powodów, dla których marka Ferrari jest jedną z najcenniejszych na świecie.

  Najlepszy bagażnik rowerowy do Porsche 911

Czy Ferrari jest szybsze od Porsche?

Wbrew powszechnemu przekonaniu, Porsche jest szybsze 0-60mph, ale Ferrari bierze tort, jeśli chodzi o prędkość maksymalną. Porsche 911 Turbo S osiąga prędkość 0-60mph w mniej niż 2,5 sekundy i prawie żadne Ferrari nie może się z tym równać.

Ale Ferrari są lepsze w górnej części z wielu modeli łatwo rozciągając ponad 210mph, jeśli masz miejsce, aby to zrobić oczywiście.

Jakie są najcenniejsze modele Porsche i Ferrari, jakie kiedykolwiek powstały?

Przez pewien czas najdroższym Ferrari, jakie kiedykolwiek sprzedano, był samochód wyścigowy Ferrari 250 GTO z 1963 roku, który został sprzedany za astronomiczną kwotę 52 milionów dolarów w 2013 roku. Inny 250 GTO udało się sprzedać za niebotyczną sumę 70,2 mln dolarów w 2018 roku.
Było całkiem sporo wielomilionowych Porsche sprzedanych na przestrzeni lat, ale Porsche 917K z 1970 roku Le Mans utrzymuje rekord na marnym poziomie 14 milionów dolarów, co jest absolutnymi orzeszkami ziemnymi w porównaniu z 250 GTO.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z