Skąd mam wiedzieć, że mój akumulator hybrydowy umiera?

Każdy akumulator w końcu umiera, i nie inaczej jest z akumulatorami samochodów hybrydowych. Aby zrozumieć, na co zwracać uwagę, musimy przede wszystkim zrozumieć, co powoduje śmierć akumulatora. Wszystkie akumulatory są skonstruowane z myślą o określonej liczbie cykli ładowania.

Oznacza to, że po osiągnięciu średnio 1000-2000 cykli ładowania, akumulator powinien zacząć się psuć. Wiele aspektów ma wpływ na to, jak długo bateria może wytrzymać, a najważniejsze z nich to pogoda, metody ładowania i intensywność rozładowywania.

Jeśli z jakiegoś powodu zaczynasz odczuwać gorsze zużycie paliwa, istnieje prawdopodobieństwo, że Twój akumulator właśnie umiera. Co więcej, jeśli wskaźnik naładowania akumulatora ciągle się waha lub akumulator po prostu nie jest w stanie utrzymać stałego poziomu naładowania, może to również oznaczać, że akumulator jest bliski swojego upadku.

Co więcej, czasami usłyszysz dziwne odgłosy pracy silnika, które mogą wskazywać na zużyty akumulator. W końcu, gdy silnik spalinowy pracuje bardziej intensywnie, powodem może być właśnie Twój akumulator.

Niska oszczędność paliwa

Hybrydowy układ napędowy składa się z silnika spalinowego i elektrycznego. Te dwa źródła energii mają za zadanie wzajemnie uzupełniać swoje braki, więc gdy jedno z nich zaczyna słabnąć, drugie stara się to zniwelować. Oznacza to, że jeśli bateria zaczyna umierać, silnik spalinowy prawdopodobnie będzie pracował więcej.

Może to być również oznaką wielu innych problemów z hybrydowym układem napędowym, ale jeśli problem ten utrzymuje się przez dłuższy czas i jest coraz gorszy, najprawdopodobniej winny jest akumulator. Koniecznie zabierz swój samochód na przegląd, aby rozwiązać te problemy.

  Który samochód hybrydowy ma najwięcej koni mechanicznych?

Mój stan naładowania akumulatora jest zmienny

Jeśli Twój akumulator nie jest w stanie utrzymać stałego poziomu naładowania, może to oznaczać, że rzeczywiście umiera. Aby ten problem wskazywał na zbliżającą się śmierć akumulatora, powinno zbiegać się kilka aspektów. Po pierwsze, po tym jak udało Ci się naładować baterię do 100%, stan naładowania nagle zaczyna się wahać.

Po drugie, jeśli te wahania stają się coraz bardziej agresywne, może to oznaczać, że sam system działa nieprawidłowo lub że bateria umiera. Po pomyślnym zrestartowaniu systemu, a problem nadal występuje, Twoja bateria prawdopodobnie umiera.

Bateria nie jest w stanie utrzymać stałego poziomu naładowania

Jest to problem często spotykany w smartfonach z zasilaniem litowo-jonowym. Po kilkuset lub tysiącach cykli ładowania, bateria staje się niestabilna i szybko zaczyna się rozładowywać. To nigdy nie jest dobry znak i prawie zawsze wskazuje na zużytą baterię.

Podobnie jest z akumulatorami samochodów hybrydowych, tylko na większą skalę. Zanim dojdziesz do jakichkolwiek wniosków, upewnij się, że naładowałeś samochód przez noc, ale odłącz go po tym. Następnie po kilku godzinach sprawdź, czy stan naładowania znacznie się obniżył.

Silnik spalinowy pracuje ciężej niż zwykle

Hybrydowy układ napędowy samochodu został zaprojektowany tak, aby przełączać się z jednego źródła zasilania na drugie w celu osiągnięcia maksymalnej wydajności. Oznacza to najczęściej, że silnik elektryczny pracuje bardziej przy niższych prędkościach, a silnik spalinowy bardziej przy wyższych.

  Najlepsze samochody hybrydowe dla dojeżdżających do pracy

Jeśli jednak nagle silnik spalinowy włączy się w momencie, w którym regularnie korzystasz z silnika elektrycznego. Ponadto, jeśli silnik spalinowy często pracuje podczas postoju samochodu, najprawdopodobniej oznacza to, że akumulator umiera.

Dziwne odgłosy pracy silnika i rozedrgane wrażenia z jazdy

Różnica pomiędzy samochodem hybrydowym a zwykłym samochodem spalinowym polega na tym, że hybryda posiada bardziej zaawansowany system chłodzenia. Dzieje się tak dlatego, że akumulator może się bardzo nagrzewać, a jeśli cała ta dodatkowa technologia chłodzenia nie poradzi sobie z drastycznym wzrostem temperatury, Twój silnik może się nawet przegrzać.

Zużyte akumulatory są podatne na ekstremalne wahania temperatury, ponieważ są one dość niestabilne. Jeśli Twój akumulator doświadcza stale wysokich temperatur, roztwór elektrolitu wewnątrz baterii hybrydowej może zacząć parować, co przyspiesza degradację baterii.

Sekcja FAQ

Jaka jest żywotność akumulatora hybrydowego?

Średnio, większość szacunków mieści się gdzieś pomiędzy 80 tys. a 120 tys. mil. Mogą się one drastycznie różnić w zależności od wieku, pogody, cykli ładowania i metod ładowania. Jeśli masz tendencję do ładowania baterii za pomocą szybkich ładowarek poziomu 3, bateria powinna wytrzymać mniej.

Z drugiej strony, jeśli przeważnie utrzymujesz baterię w przedziale 20%-80% i nie polegasz na szybkim ładowaniu, Twoja bateria powinna wytrzymać znacznie dłużej. Warto wspomnieć, że wielu producentów obejmuje swoje baterie gwarancją na około 80 tys. mil.

Ile kosztuje wymiana akumulatora w samochodzie hybrydowym?

Średnio za nowy akumulator hybrydowy trzeba zapłacić od 1000 do 6000 dolarów, nie licząc kosztów robocizny i wysyłki. Zależą one również od dostępności i łańcucha dostaw. Można również zdecydować się na używany akumulator hybrydowy, który może również ustawić cię z powrotem ponad 2000 dolarów co najmniej.

  Najlepszy samochód hybrydowy do podróży drogowych

Warto wspomnieć, że nowy akumulator wymaga również kondycjonowania i testowania, co może również ustawić cię z powrotem na grand lub dwa. Jeśli jednak sam samochód nie jest aż tak wartościowy, to czasami nie ma sensu inwestować w nowy akumulator i wszystkie związane z tym koszty.

Czy hybrydy się opłacają?

Hybrydy z biegiem lat stają się coraz bardziej popularne. Tylko Toyocie udało się sprzedać ponad 15 milionów hybryd od momentu powstania legendarnego Priusa. Jeśli jesteś w stanie w pełni wykorzystać platformę hybrydową, rozważenie zakupu jednego z nich w 2021 roku ma sens. Jeśli jednak nie jesteś, powinieneś go na razie pominąć.

Hybrydy są przede wszystkim stworzone do jazdy po mieście, ponieważ opierają się na technologiach zwiększających wydajność, takich jak hamowanie odzyskowe. Technologie te są mniej lub bardziej bezużyteczne przy prędkościach autostradowych, co oznacza, że hybrydy nie są tak dobre, jeśli chodzi o jazdę po autostradzie. Jeśli chcesz wielki krążownik autostrady, należy rozważyć zakup samochodu z silnikiem wysokoprężnym.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z