VW Golf 1.6 TDI Problemy

VW problemy

Volkswagen 1.6L TDI jest najbardziej znanym silnikiem wysokoprężnym, który można uzyskać z VW, ponieważ jest to również najbardziej przystępny silnik wysokoprężny, który można uzyskać z Volkswagenem. Można znaleźć ten silnik w samochodach takich jak VW Golf, VW T-Roc, VW T-Cross, VW Passat, a nawet Audi A3. Zazwyczaj oferuje on od 90 KM do 120 KM.

W tym artykule mamy zamiar wymienić wszystkie wspólne problemy VW Golf 1.6 TDI i powiedzieć, co trzeba zwrócić uwagę. Pierwszy, który zamierzamy wspomnieć jest jeden związany z DPF (Diesel Particulate Filter), który jest znany sore point dla wielu VW silników wysokoprężnych. Zawór EGR i wtryskiwacze są również problematyczne.

Wreszcie, mamy zamiar przejść przez pewne problemy z tankowaniem, a problemy z paskiem zębatym. W sumie, jeśli wziąć odpowiednią opiekę nad tym silnikiem, przestać używać go tylko na krótkie dojazdy, i nie nadużywać go, jesteś prawdopodobnie będzie cieszyć się nim przez ponad 150.000 mil.

VW Golf sam w sobie jest niesamowicie powszechny samochód w Europie, co oznacza, że znalezienie części zamiennych dla silnika 1,6L jest stosunkowo łatwe. Wiele osób uważa, że coś takiego jak Golf 1.6L TDI jest najlepszym samochodem, jaki można kupić w Europie, ponieważ oferuje idealne połączenie użyteczności, przystępności, komfortu i praktyczności.

Problemy z filtrem DPF (Diesel Particulate Filter)

Filtr DPF jest jednym z najbardziej problematycznych systemów, jakie można znaleźć w nowoczesnych silnikach VW, ponieważ jest on zarówno skomplikowany, jak i podatny na problemy wynikające z samej natury systemu oraz z niewłaściwego użytkowania. Filtr DPF musi osiągnąć optymalną temperaturę, zanim zacznie skutecznie usuwać szkodliwe cząsteczki, co oznacza, że konsekwentne, krótkie dojazdy do pracy nie załatwią sprawy.

  Czy Volkswagen Touareg to dobry samochód?

Zrozumiałe jest, że DPF zatka się, a samochód wyświetli lampkę ostrzegawczą informującą, że trzeba będzie albo jechać samochodem z wysokimi obrotami przez jakiś czas, albo wyczyścić DPF.

Problemy z zaworem EGR

Zadaniem zaworu EGR jest redukcja emisji NOx w samochodzie, co sprawia, że samochód emituje mniej dwutlenku węgla zgodnie z przepisami dotyczącymi emisji spalin. System wysyła spaliny z powrotem do silnika, co obniża profil emisji, jednocześnie poprawiając wydajność samochodu.

Jednak zawór EGR może zawieść, co zatrzyma system z poprawy profilu emisji samochodu, a jednocześnie sprawia, że MPG gorzej. Najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest dokładne wyczyszczenie zaworu EGR, ponieważ prawdopodobnie rozwiąże to problem całkowicie bez konieczności jego wymiany lub zdejmowania.

Problemy z wtryskiwaczami

Problemy z wtryskiwaczami są również stosunkowo często z 1.6L TDI, zwłaszcza po samochód osiąga 75.000 do 85.000 mil, kiedy jeden lub więcej z nich będzie niepowodzeniem. Nawet jeśli wtryskiwacze nie są technicznie związane z wadą, to zawsze najlepiej wymienić je wszystkie razem, ponieważ wydaje się, że rozwiązał problem dla większości ludzi.

Jeśli wymienisz tylko jeden, inny prawdopodobnie zawiedzie wkrótce i to będzie nadal się działo, dopóki nie wymienisz ich wszystkich naraz. Wymiana jednego po drugim w sposób przerywany będzie wymagała pamiętania, kiedy wymieniłeś ostatni i jest po prostu trochę niepotrzebna.

Problemy z tankowaniem

Silnik 1.6L TDI może cierpieć z powodu problemów z paliwem, głównie wadliwej pompy paliwowej lub wycieków paliwa. Mogą one wystąpić z powodu niskiej jakości paliwa, które może również wpływać na wtryskiwacze, zarządzanie pierścieniem paliwa, a nawet przewody paliwowe, z których wszystkie mogą prowadzić do naprawdę kosztownej naprawy.

  Najczęstsze problemy z Volkswagen Touareg

Należy jednak pamiętać, że filtr paliwa należy wymieniać zawsze, gdy jest to konieczne, ponieważ jego zadaniem jest utrzymywanie niepożądanych zanieczyszczeń z dala od przewodów paliwowych. Nadmiar powietrza w systemie może również powodować niektóre z tych problemów.

Problemy z układem rozrządu

Problemy z rozrządem były poważnym problemem w starszych silnikach VW, podczas gdy nowsze są znacznie lepsze, ale nie idealne. Problemy te zazwyczaj wynikają z plastikowych napinaczy, które zużywają się i sprawiają, że pasek/łańcuch jest nieco zbyt luźny. Wpływa to na rozrząd silnika i może prowadzić do metalowych wiórów znajdujących się w oleju.
Silnik zacznie grzechotać i juddering, który jest tuż wokół punktu, kiedy trzeba będzie wymienić oba z nich. Jeśli tego nie zrobisz, istnieje duża szansa, że twój silnik doświadczy poważnych uszkodzeń wewnętrznych.

FAQ Section

Is The VW 1.6 TDI A Good Engine?

Tak, 1.6 TDI jest dobrym silnikiem, jeśli jest prawidłowo konserwowany. Jeśli nie, to będzie doświadczać cały ładunek problemów, z których niektóre będą poważnie wpływać na zdolność silnika, aby trwać długo. Z 120 KM, to nie jest zbyt potężny silnik, ale 250Nm @ 1500 RPM nie jest liczba, aby być nieśmiały.

Tak czy inaczej, wielu nadal uważa, że 1.6 TDI jest trochę za słaby do większości zastosowań. Ci, którzy chcą większe samochody, takie jak Passat są prawdopodobnie będzie uaktualnić do 2,0L TDI, który oferuje do góry 320Nm momentu obrotowego i do góry 150 KM.

  Wszystko o elektrycznych modelach VW z 2023 r.

Czy VW 1.6 TDI jest silnikiem do tuningu?

1.6L TDI jest małym, 4-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym, co oznacza, że niekoniecznie jest potężny lub kochany przez tych, którzy chcą mieć potężne silniki. Jednakże, 1.6L TDI może być przebudowany tak, aby bez większych problemów oferował około 140-150 KM.

Jeśli chcesz dostroić go dalej, można nawet przejść do 300 KM, który jest dość dużo top-end limit dla 1,6L TDI. Te wyniki KM są następnie ogromne zyski momentu obrotowego, prawo wokół 550-650Nm, który jest rodzajem szalony.

Jak długo będzie trwał VW 1.6 TDI?

Jeśli nie jesteś szczególnie świadomy, 100,000 mil to zazwyczaj moment, w którym 1.6 TDI zaczyna się na Ciebie gniewać i odmawiać pracy. Jeśli jednak odpowiednio się o niego zatroszczysz, możesz go pchnąć powyżej 200 000 mil, nie martwiąc się o poważny remont mechaniczny.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z