VW Keyless Entry Problemy

VW problemy

Współczesne modele Volkswagena są wyposażone w szeroki wachlarz przydatnych funkcji, z których niektóre są po to, aby nas bawić, a inne po to, aby ułatwić nam życie i zwiększyć bezpieczeństwo. Systemy Keyless Entry zostały wprowadzone jakiś czas temu i umożliwiają odblokowanie/zablokowanie samochodu bez wyjmowania klucza z kieszeni.

System rozpoznaje, że klucz znajduje się w pobliżu samochodu i pozwoli Ci odblokować samochód po prostu dotykając klamki. Jednak problemy z VW keyless entry istnieją i mogą nawet zrujnować całe Twoje doświadczenie, jeśli nie jesteś w stanie zająć się nimi w odpowiednim czasie. Dlatego właśnie trafiłeś do tego artykułu, w którym zamierzamy wymienić te i pomóc Ci je rozwiązać.

Najczęstsze problemy VW keyless entry obejmują martwą baterię w kluczyku, kluczyk traci połączenie z pojazdem, system keyless jest niespójny i problemy, w których keyless start działa, ale funkcja keyless entry nie.

Dobrą rzeczą jest to, że większość z tych problemów jest raczej łatwa i tania do naprawienia, ale w niektórych przypadkach mogą one wymagać profesjonalnej pomocy i drogiej wymiany sprzętu.

Dead Key Fob Battery

Wszystkie samochody wyposażone w funkcje keyless entry pochodzą z VW key fob, który mieści kilka przycisków, aby odblokować, zablokować, otworzyć bagażnik i potencjalnie zdalny start / funkcja alarmu. Jeśli bateria breloka umiera, żaden z nich nie będzie działał, co oznacza również, że samochód nie będzie w stanie rozpoznać, że klucz jest w pobliżu pojazdu, a tym samym wyłączy funkcję bezkluczykowego wejścia do samochodu.

Aby rozwiązać ten problem, należy przetestować przyciski twardego wciskania na pilocie i sprawdzić, czy wszystkie przyciski działają. Jeśli nie, to prawie na pewno jest to spowodowane martwą baterią, która będzie musiała zostać wymieniona. Jest to również częsty powód, dla którego Twój samochód nie chce się uruchomić. Bateria zazwyczaj kosztuje kilka dolarów i można ją łatwo wymienić bez konieczności udawania się do dealera lub centrum serwisowego. Kliknij tutaj, jeśli chcesz wiedzieć, jak możesz samodzielnie wymienić baterię.

  Wszystko o elektrycznych modelach VW z 2023 r.

The Key Fob Loses Connection to the Car

Czasami breloczek może okresowo tracić połączenie z samochodem, co oznacza, że czujniki zbliżeniowe klucza samochodu nie działają prawidłowo. W związku z tym, samochód będzie również myśleć, że nie jest w pobliżu pojazdu i nie pozwoli Ci odblokować lub zablokować go. Przeważnie zdarzają się one z przerwami, jeśli samochód nie może rozpoznać klucza stale, prawdopodobnie bateria jest martwa.

Aby to rozwiązać, konieczne jest zresetowanie oprogramowania systemu, ale w rzadkich przypadkach, technik będzie musiał sprawdzić systemy elektryczne samochodu, a może nawet wymienić czujnik lub dwa. Dobrą rzeczą jest to, że te problemy są raczej rzadkie w porównaniu do większości innych wymienionych w tym artykule.

Keyless System Being Inconsistent

Ten problem ma miejsce, gdy system umożliwia albo zablokować lub odblokować samochód za pomocą funkcji keyless entry, ale nie pozwala zrobić obie. Ponadto, system może czasami umożliwiać odblokowanie/zablokowanie samochodu tylko drzwiami kierowcy lub tylko drzwiami pasażera.

Tak się składa, że jest to stosunkowo częste w przypadku funkcji keyless entry w VW. Aby to rozwiązać, trzeba będzie wyjąć baterię z breloka i zostawić ją na około 5 minut lub tak. Po jej powrocie do breloka, samochód powinien ją rozpoznać i wszystko powinno być w porządku. Jeśli nie, skontaktuj się ze specjalistą/dealerem VW.

Keyless Start Works But Keyless Entry Does Not Work

Kilku właścicieli skarżyło się również na awarię systemu bezkluczykowego wejścia do samochodu, ale bez utrudnienia funkcji bezkluczykowego startu. Oznacza to, że samochód prawdopodobnie nie jest w stanie rozpoznać, że klucz znajduje się w pobliżu pojazdu, ale jest w stanie rozpoznać go, gdy samochód jest wewnątrz pojazdu. Aby to sprawdzić, spróbuj trzymać breloczek wewnątrz samochodu i przetestować jego bezkluczykowe wejście.

  Wszystko o "Studium projektowym Volkswagen GEN.TRAVEL"

Jeśli nie działa, może to być spowodowane słabą baterią. Jeśli nie działa, jest to prawdopodobnie spowodowane problemem z modułem. Aby to rozwiązać, będziesz musiał albo wykonać reset/aktualizację oprogramowania lub w rzadkich przypadkach, będzie musiał wymienić wadliwy moduł całkowicie.

Sekcja FAQ

Czy funkcje bezkluczykowego wejścia do samochodu są bezpieczne?

Bezkluczykowe wejście jest naprawdę użyteczną funkcją, która pozwala nigdy nie wyjmować klucza z kieszeni podczas blokowania i odblokowywania samochodu. Jednak rzeczywistość jest taka, że samochody z tymi funkcjami są bardziej narażone na kradzież, ponieważ istnieją pewne urządzenia, które mogą wykryć i rozpoznać sygnał wysyłany z samochodu do klucza (i vice versa) i zapisać go.

Dzięki temu osoby posiadające te urządzenia mogą uzyskać dostęp do samochodu, a czasem nawet go uruchomić. Producenci zawsze próbują różnych sposobów, aby spróbować uniknąć tych detektorów, ale jest to w 100% bezpieczne, aby powiedzieć, że samochód bez tych funkcji jest najbardziej zdecydowanie bezpieczniejsze od bezprawnego wejścia lub kradzieży.

Jak zapobiegać włamaniom do Keyless Entry?

Istnieje kilka naprawdę dobrych sposobów, jak można upewnić się, że hacking twój key fob jest znacznie trudniejsze niż w przypadku większości samochodów, które mogą być bardzo dobrze powodem, dlaczego twój samochód nie był nicked i ktoś inny był. Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, to zainwestować w blokadę sygnału klucz fob etui zaprojektowany do blokowania sygnałów przychodzących i wychodzących z kluczem fob.

  Hyundai i10 vs VW Up - który jest lepszy?

Zawsze można też zablokować kierownicę wychodząc z samochodu, przeprogramować klucze, parkować defensywnie, używać alarmu samochodowego i wyłączyć sygnał bezkluczykowy w samochodzie. Warto wspomnieć, że tak naprawdę nie można być w 100% bezpiecznym, ale na pewno jest się bezpieczniejszym niż większość ludzi.

Czy mogę doposażyć samochód w system Keyless Entry?

W skrócie tak, ale są różne metody i sposoby jak można to osiągnąć. Najbardziej elementarne systemy są prawdopodobnie najmniej wiarygodne i będą najbardziej podatne na hacking. Bardziej zaawansowane OEM retrofit jest prawdopodobnie będzie wymagać dużo kodowania, nowe okablowanie, nowe moduły i potencjalnie nowe / lub przeprogramowane klucze.

Jeśli zrobisz retrofit systemu do samochodu, prawdopodobnie wydasz dużo pieniędzy, i nie jest w 100% pewne, że będziesz w stanie zwiększyć wartość odsprzedaży samochodu, jeśli system nie jest 100% OEM i nie do odróżnienia od prawdziwej transakcji.

James May

Więcej czasu spędzam na samochodach niż na czymkolwiek innym. Jeśli jesteś podobny do mnie, prawdopodobnie spodoba Ci się to, co napiszę o samochodach na tej stronie. Komentarze: james.may@luxurycarsa2z.com

Nowy na Auta Luksusowe A2Z